אושרו בממשלה: תיקון חוק נאווי ומגרש משחקים רגולטורי

הצעת החוק נועדה לאפשר הקמה של תכנית ייחודית – "מגרש משחקים רגולטורי" ("Regulatory Sandbox"), ותהווה צעד משמעותי להגברת התחרות וקידום הטכנולוגיה בשירותים הפיננסים בישראל

ישראל כץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

הצעת החוק לעידוד פיתוח טכנולוגיה פיננסית בישראל ("חוק הסנדבוקס"), תסייע לחברות הפינטק לפעול בישראל ויוביל לשיפור הרגולציה הפיננסית בישראל.

הצעת החוק נועדה לאפשר הקמה של תכנית ייחודית - "מגרש משחקים רגולטורי" ("Regulatory Sandbox"), ותהווה צעד משמעותי להגברת התחרות וקידום הטכנולוגיה בשירותים הפיננסים בישראל.

התכנית המוצעת מבוססת על מסקנות צוות בין משרדי שרוכז על ידי משרד המשפטים ומשרד האוצר וכלל נציגים מרשות ניירות ערך, בנק ישראל, רשות שוק ההון, הרשות לאיסור הלבנת הון ולמימון טרור ורשות המסים.

התכנית מקימה "סביבת ניסוי" חדשנית בישראל בשיתוף פעולה של כלל הרגולטורים הפיננסים בישראל כדי לתמוך בפעילותם של גופים פיננסים טכנולוגיים מתקדמים (פינטקים) בישראל.

"מגרש המשחקים הרגולטורי" יאפשר לרגולטורים לתת הקלות רגולטוריות לחברות המשתתפות בתכנית תוך גידור הסיכונים ובכך יקל על חברות הפינטק לנסות את מוצריהן החדשניים בשוק הישראלי ולהטיב עם הצרכנים. בנוסף, כל חברה המשתתפת בתכנית תלווה על ידי את מרשויות הפיקוח הפיננסיות, על מנת לבחון את תרומתה של התכנית לפעילות החברה.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר הערב כי "במקביל למבצע החיסונים חוזרים לחיים סיכמתי עם שר הביטחון על קידום חוקים מחוללי צמיחה בתחומים מרכזיים במשק, וזאת בכדי להכין את המשק הישראלי לקראת חזרה לפעילות מלאה וצמיחה עם סיום המשבר הבריאותי".