גנץ: "סירובו של אוחנה לחסן אסירים - לא חוקי ופוגע בבריאות הציבור"

שר המשפטים דורש מנתניהו לכפות על השר לביטחון הפנים לחסן אסירים מעל גיל 60 • "אוחנה מקבל החלטות פוליטיות המבקשות להחליף את בית המשפט שגזר על האסירים עונש, תוך שהוא מוכן לסכן חיי אדם"

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ, בכובעו כשר המשפטים, תוקף את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על עצירת חיסוני האסירים נגד קורונה וקורא לראש הממשלה בנ ימין נתניהו לכפות עליו את החיסונים הללו. במכתב לנתניהו אומר גנץ כי אי חיסון האסירים מעל גיל 60 על ידי השר אוחנה הוא מהלך לא חוקי שמסכן חיי אדם. "פוליטיזציה של המאבק בקורונה תפגע ביכולת הממשלה להילחם בנגיף", כתב.

במכתבו נאמר עוד כי "חמור מאוד שהשר לביטחון פנים בוחר להתעלם מהנחיות משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, תוך פגיעה בבריאות הציבור. חמור אף יותר, כי השר לביטחון פנים מקבל החלטות פוליטיות המבקשות להחליף את בית המשפט שגזר על האסירים עונש, תוך שהוא מוכן לסכן חיי אדם. מדובר לא רק במהלך שאינו חוקי, אלא בהתנהלות שפוגעת במאבק הלאומי בקורונה. לכך מתלווה שימוש בשפה ביריונית, שאינה מכבדת את הממשלה".

אוחנה ביטל הנחיות של שירות בתי הסוהר לחיסון אסירים כדי למנוע חיסונים של אסירים ביטחוניים, אף שקבוצת האסירים נמצאת בסולם העדיפויות שיצר הצוות המקצועי הממשלתי שעסק בכך.

אוחנה יצא נגד היעוץ המשפטי לממשלה שקבע כי ההנחיה אינה סבירה ולא בתחום סמכותו. הוא קרא ליועצים המשפטיים שיצאו נגדו, להצטרף לאחת מהמפלגות הרצות לכנסת, אם הם רוצים לקבוע מדיניות, סמכות המוקנית לפיו לדרג המיניסטריאלי לבדו.

לעמדת גנץ הצטרף היום חבר הכנסת משה ארבל מש"ס שעל דוכן המליאה בכנסת אמר "החלטתו בחוסר סמכות של השר אוחנה לא לחסן אף אחד מאסירי ישראל - החלטה שערורייתית ומסוכנת".

בג"ץ עתיד לדון בעתירות שהוגשו בנושא כבר השבוע, והיועץ המשפטי לממשלה לא נעתר בשלב זה לדרישת אוחנה לייצג עצמאית את עמדתו מול השופטים.