אירוע סייבר בחברת FXCM: "לא נשקפת סכנה לכספי הלקוחות"

על פי בדיקותיה של החברה לא נשקפת סכנה לכספי הלקוחות, לפרטי חשבונות בנק או לסיסמאות הכניסה לחשבונות ומערכת המסחר פועלת כסדרה

הרעש התקשורתי לא תמיד מלווה במשבר עסקי אמיתי / צילום: Shutterstock
הרעש התקשורתי לא תמיד מלווה במשבר עסקי אמיתי / צילום: Shutterstock

עוד אירוע סייבר בחברה ישראלית שקשורה לכספי ציבור: זירת הסוחר FXCM דיווחה לרשות ניירות ערך על התרחשות אירוע סייבר בחברה.

על פי הודעת החברה, אתמול, "בשעות הבוקר, התוודעה החברה לכך כי גורם בלתי מורשה פרץ למערך הנתונים הממוחשב של החברה והעתיק ממנו מידע, לרבות תיעוד הקלטות של שיחות בין לקוחות לבין נציגי החברה".

עוד פירטו בחברה כי "על פי בדיקותיה, עד כה, ולמיטב ידיעתה, לפי שעה, לא נשקפת סכנה לכספי הלקוחות, לפרטי חשבונות בנק ו/או לסיסמאות הכניסה לחשבונות ומערכת המסחר פועלת כסדרה".

החברה "בוחנת את מקורות הפריצה ואת היקף המידע שהועתק" וש"ככל שבדיקה כאמור תעלה כי הועתקו פרטים אישיים של לקוחות, תמסור החברה ללקוחות הרלוונטיים מידע בדבר הפרטים המצויים בידי אותו גורם בלתי מורשה".

ברשות ניירות ערך ציינו הערב כי "הרשות דרשה מהחברה את כל המידע הידוע לה באשר לאירוע" ושהיא "עומדת בקשר רציף עם החברה על מנת לבחון את הסיכונים האפשריים שעלולים לנבוע מאירוע זה". עוד נמסר מטעם רשות ניירות ערך, שמפקחת על זירות הסוחר, כי "במקביל, הרשות עומדת בקשר גם עם גורמי הסייבר הממשלתיים הרלוונטיים כדי לספק הכוונה ולבחון את הסיכונים, ככל שאלו קיימים".

לאחרונה רבו הדיווחים על אירועי סייבר בחברות עסקיות, כמו למשל מה שקרה בשירביט. לפי שעה לא ברורות כל הנסיבות מאחורי אירוע הסייבר ב-FXCM כמו גם בגופים אחרים.