ניו יורק שבה לירוק; הנפט בשיא מפברואר, תשואת האג"ח בשיא ממרץ

מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.3% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות • הזהב נחלש ב-0.4% • סייברארק קפצה 5.3% לאחר העלאת המלצה ופייבר זינקה 9% לשיא חדש • באירופה: מדד דאקס ירד ב-0.1%, פוטסי 100 איבד 0.6% וקאק 40 נחלש ב-0.2%

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים בעליות, לאחר מסחר תנודתי במהלך היום ובהתאוששות קלה מהירידות שנרשמו שם ביום שני. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.3% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות.

מניות הבנקים תרמו לעליות, גולדמן זאקס עלתה ב-2.5% וג'י.פי מורגן ב-1.7%.

תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עלתה ל-1.187%, רמתה הגבוהה ביותר מאז מרץ.

מבין הישראליות, סייברארק קפצה 5.3% לאחר העלאת המלצה ופייבר זינקה 9% לשיא חדש. טבע עלתה ב-3%. 

22:30

חוזה נפט מסוג ברנט למסירה במרץ ננעל בעלייה של 1.7%, 97 סנט, במחיר של 56.6 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט ונפט מסוג WTI רשמו היום את רמתם הגבוה ביותר מאז 21 בפברואר.

21:55

נפט מסוג WTI התחזק ב-1.8%, 96 סנט, וננעל במחיר של 53.2 דולר לחבית.

21:00

בשעה זו המדדים המובילים בניו יורק צבועים בירוק, מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק מתחזקים בכ-0.2% ומדד S&P 500 נע סביב רמת הפתיחה, מהצד החיובי. עד כה במהלך היום נעו המדדים הלוך ושוב בין עליות לירידות. בקונגרס ידונו בהליך ההדחה של הנשיא טראמפ, שהזהיר היום כי הדחתו תהיה מסוכנת לארה"ב. 

הזהב נחלש ב-0.4%, חוזה למסירה בפברואר ננעל במחיר של 1,844.2 דולר לאונקיה.

19:50

סייברארק   קופצת בכמעט 6% לאחר העלאת המלצה מ"נייטרלי" ל"קניה" מצד אנליסט בבית ההשקעות D.A. Davidson. לדבריו החברה נהנית מההוצאות המוגדלות של עסקים על אבטחת סייבר.

מניית ג'נרל מוטורס  קופצת 5% לשיא חדש לאחר שענקית הרכב הודיעה על כוונה להשיק בהמשך השנה רכב חשמלי בשם EV600.

מניית בנק וולס פארגו  מטפסת ביותר מ-3% לאחר ש-UBS העלה את המלצתו מ"נייטרלי" ל"קנייה" ונקב בה כבחירה מועדפת.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מטפסת ב-0.04 נקודות אחוז לרמה של 1.17%. הדולר נחלש מול סל המטבעות ב-0.2% ומול הין היפני בשיעור דומה, לשער של 104.5 ין לדולר. הליש"ט מתחזקת ב-0.8% לשער של 1.36 דולר לליש"ט והאירו מוסיף 0.2% לשער של 1.22 דולר לאירו. נפט WTI עולה ב-1.4% למחיר 52.9 דולר לחבית ונפט ברנט מוסיף 1.5% למחיר 56.5 דולר לחבית. הזהב מאבד 0.6% ונסחר במחיר של 1,839.8 דולר לאונקיה.

19:00

בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות: בפרנקפורט מדד דאקס נסוג 0.1%, בלונדון פוטסי 100 איבד 0.6% ובפריז קאק 40 נחלש ב-0.2%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ננעל ביציבות, מניות הרכב עלו ב-1.7% ומניות התשתיות איבדו 1.5%. המשך התפשטות הקורונה מעיב על התקוות ממבצע החיסונים ביבשת.

בוול סטריט מתנהל המסחר בשינויים קלים מרמות הפתיחה, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסוגים 0.1%, בעוד נאסד"ק מתקדם 0.1%.

17:50

המסחר מתנהל ביציבות עם נטייה חיובית קלה, נאסד"ק עולה ב-0.2%, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 מוסיפים 0.1%.

מניית פייבר   מזנקת 10% לשיא חדש.

בראש הנאסד"ק טסלה שקופצת ביותר מ-6% ומעט מאחוריה מניית ענקית האינטרנט הסינית באידו . מניית אתר הסחר המקוון אטסי  מזנקת 15%. אינטל  מובילה את הדאו בעלייה של 3.5%, גולדמן זאקס  וג'י.פי מורגן צ'ייס  עולות ביותר מ-2% ושברון  מתקדמת בכמעט 2%. בצד השלילי, חברת התרופות מרק  מאבדת 1.8%, דיסני , סיילספורס  וויזה  נסוגות כ-1.5% ומיקרוסופט  מאבדת 1%.

16:30

יום המסחר בבורסות ניו יורק נפתח במגמה חיובית, בניסיון להתאושש מהירידות שנרשמו שם אתמול. מדד דאו ג'ונס נסחר ביציבות, מהצד החיובי, נאסד"3 עולה ב-0.3% ומדד S&P 500 מוסיף 0.1%.

מניות למונייד  נמצאות תחת לחץ לאחר שחברת הביטוח המקוון הישראלית הודיעה על הנפקה משנית בהיקף של כ-830 מיליון דולר, המניה ירדה בכ-7% בטרום מסחר.

זום וידאו קומיוניקיישנס  הודיעה על גיוס של 1.5 מיליארד דולר בהנפקה משנית.

חיסון הקורונה שפותח על ידי אסטרה זנקה  ואוקספורד ייבחן החודש במסלול מואץ על ידי רשות התרופות האירופית.

יצרנית התרופות הבריטת גלקסו סמית' קליין  וחברת הביוטכנולוגיה Vir Biotechnology יבחנו טיפול בנוגדנים לחולי קורונה המוגדרים קל עד בינוני. ניסוי בשלב ביניים מוקדם צפוי ברבעון הראשון.

אינטל  מתכננת להוציא למיקור חוץ את הייצור של השבב הגרפי מהדור החדש ליצרנית השבבים הטייוואנית טייוואן סמיקונדקטור    , כך לפי דיווח ברויטרס.

לפי דיווח ב-NBC דויטשה בנק   לא יעשה יותר עסקים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ או עם החברות שלו. זאת בעקבות המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר.

טוויטר  השעתה יותר מ-70 אלף חשבונות ששיתפו תוכן של תיאורית הקונספירציה "קיו אנון". עוד באותה חזית, אמזון  הודיעה כי היא פועלת להסיר מוצרים הקשורים ל"קיו אנון" לאחר שספגה ביקורת בעקבות המתקפה על הקפיטול.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מטפסת ב-0.03 נקודות אחוז לרמה של 1.17%, הדולר נסחר ביציבות מול סל המטבעות ומול הין היפני. הליש"ט מתחזקת ב-0.6% לשער של 1.36 דולר לליש"ט והאירו נסחר ללא שינוי.

הנפט האמריקאי מסוג WTI מתחזק ב-0.9% למחיר 52.7 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט מוסיף 1% למחיר 56.2 דולר לחבית. הזהב נחלש ב-0.3% ונסחר במחיר של 1,844.7 דולר לאונקיה.

15:15

יו"ר ומנכ"ל לאס וגאס סאנד, LVS, שלדון ג'י אדלסון, נפטר בגיל 87. אדלסון מוכר בישראל בעיקר כבעליו של העיתון "ישראל היום" ובעל השליטה בעיתון "מקור ראשון". 

14:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק נרשמות עליות קלות.

הזהב עולה קלות לרמה של 1,860 דולר לאונקיה והנפט רושם עלייה של 1.5% לרמה של 56.5 דולר לחבית (חוזה מסוג ברנט). 

11:15

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר (Lombard Odier) לקראת חילופי השלטון בארה"ב: "ממשל ביידן צריך להוכיח עצמו כעת כבעל מדיניות עקבית, וככזה הפועל לקידום שיתוף פעולה בינלאומי. הרוב הדמוקרטי הצר בסנאט משמעותו גם שיש פחות סיכון לרגולציה גבוהה יותר ולמיסי חברות. הרוב הרגיל לא נותן לממשל ביידן יד חופשית בחקיקה, שכן אישור הקונגרס נותר תלוי בתמיכתו של כל סנטור דמוקרטי. שינויים עמוקים יותר, למשל בקוד המס, עשויים להזדקק ל"סופר רוב" של שני שליש או שלוש-חמישיות בסנאט, אם כי ממשל ביידן כנראה יוכל לבטל הפחתות מס ברוב פשוט".

על השוק אמר מונייה: "השווקים התמקדו בשבוע שעבר בהשלכות לטווח הארוך של הניצחון הדמוקרטי ולא במגיפה או באירועים האלימים בגבעת הקפיטול. התשואה על אגרות החוב של ארצות הברית ל-10 שנים עלתה השנה בעד 20 נקודות בסיס ל-1.12% ב-8 בינואר, השיעור הגבוה ביותר מאז מרץ. מניות אמריקאיות התחזקו גם כן, והביאו את S&P 500 לשיא חדש. השינוי במאזן הכוחות בממשל האמריקאי והתמיכה בגירוי לכלכלה האמיתית משתלב ביצירת סביבה בריאה לנכסים מסוכנים, ובפרט למניות. בלומברד אודייר אנו שומרים על החשיפה שלנו למניות בארה"ב, הנהנות מביצועים חזקים בחברות קטנות, ובמניות בתחומי טכנולוגיית מידע ובריאות. אנו ממשיכים להשקיע בהתאוששות העסקית על ידי פיזור ההקצאות שלנו לאזורים חשופים יותר במחזוריות, כמו אירופה ושווקים מתפתחים, שם חיזקנו את מצב ההון שלנו".

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה הירוקה. הדאקס מוסיף 0.4%, הקאק עולה ב-0.2% ומדד יורוסטוקס 50 מטפס ב-0.3%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים קלות, לאחר שנסוגו אמש משיא כל הזמנים שנקבע ביום שישי האחרון.

09:20

מצב חירום הוכרז ביפן לאחר שמוטציה שלישית לוירוס הקורונה, "מוטציה יפנית", רושמת התפרצות במדינה. לדברי אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, "המוטציות החדשות אומנם לא עמידות כנראה לחיסון אך כן מדבקות יותר, מה שעשוי לגרום לעליה בשיעור המתחסנים הנדרש להשגת חיסון עדר. מחקרים העריכו שיתכן שכדי להגיע לחיסון עדר יידרש שיעור מתחסנים גבוה מעל 80%. לטענת הכלכלן הראשי לאירופה של סוכנות בלומברג, ג'יימי רוש, דרישה כזאת אומרת לא רק זמן ארוך יותר עד שנגיע לחיסון עדר כזה, אלא שלא בטוח בכלל שנצליח להגיע אליו, בהתחשב בקבוצות שלא יכולות להתחסן, שלא רוצות להתחסן וכאלה שהחיסון לא יהיה אפקטיבי לגביהן. במקרה כזה היקף החולים האבסולוטי עשוי עדיין לעלות למספר שישתק את מערכת הבריאות, לגרום לעליה בשיעורי התמותה בקבוצת הגיל הנמוכות יותר ולשבש את הכלכלה לזמן ממושך מהצפוי כיום. בנוסף רוש מציע לקחת בחשבון את התרופפות משמעת הציבור (שילוב של התשה מהסגרים ושאננות לאור החיסונים), מה שיוצר עוד גורם מעכב להשתלטות על הנגיף".

08:20

מגמה מעורבת בבורסות אסיה היום, לאחר ירידות בוול סטריט אתמול. מדד הנאסד"ק ירד ב-1.3%, מדד S&P 500 ירד ב-0.7% והדאו ג'ונס השיל 0.3% מערכו. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות. 

הביטקוין מתאושש קלות ונסחר כעת ברמה של 35,200 דולר, עלייה של כ-2%. זאת לאחר שאתמול התרסק מטבע הקריפטו בכ-20% במהלך המסחר, על רקע מימוש מהיר ואגרסיבי לאחר העליות החדות שרשם בשבועות האחרונים. הזהב נסחר בעלייה קלה סביב 1,858 דולר לאונקיה. 

הדולר נסחר ביציבות מול האירו, סביב 1.215 דולרים לאירו, וגם מול הין היפני שומר הדולר על יציבות סביב 104.3 יינים לדולר.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירתו השבועית כי העלייה החדה בתחלואה בעולם היא בעלת השפעה שלילית על סביבת המאקרו, והאינדיקטורים השוטפים מציעים על ירידה משמעותית בפעילות הגלובלית במחצית השנייה של דצמבר. "השווקים תלויים במידה ניכרת בהצלחת תהליך התחסנות האוכלוסייה במהלך השנה הקרובה, וזאת כאשר ברקע ניצב החשש מפני התרבות המוטציות וסימן השאלה לגבי מידת האפקטיביות של החיסונים מולם. עד כה ההערכות הרווחות הן לגבי יעילות החיסונים מול המוטציות השונות, גם אם במידה פחותה".

עוד הוא מציין כי "בעוד שוק המניות התעודד ממהלכים המרחיבים הצפויים, שוק האג"ח החל כצפוי לבצע התאמה לסביבת מאקרו שאמורה להתאפיין בצמיחה מהירה יותר בתמיכת ההוצאה הממשלתית, וזאת כמובן כתלות במצב הבריאותי. תשואות האג"ח ל-10 שנים עלו ב-20 נ"ב בשבוע האחרון ל-1.12%, תוך עלייה בשיעור זהה בתלילות העקום. עלייה זו משקפת חשש מפני עלייה בסביבת האינפלציה, כאשר ברקע היעד החדש של הפד מאפשר סטייה מסויימת כלפי מעלה מאינפלציה של 2%.

כמו כן, "חשוב לציין כי ככל שהמדיניות הפיסקאלית תיתפס כאקטיבית ויעילה יותר, הפד ימתן את מידת המעורבות החריגה בשווקים, בשלב ראשון דרך צמצום הרכישות, אם כי הדרך לשם ניראית עדיין רחוקה, ותלויה בעוצמת ההתאוששות של המשק האמריקאי במהלך השנה. בכל אופן, כפי שציינו סקירה הקודמת, אמנם הפד לא צפוי לעשות שינוי כלשהו בריבית בעתיד הניראה לעין, מה שמגביל את עוצמת עליית התשואות, אך סביר שהשוק יבצע תמחור מחדש של סביבת הריביות העתידית. תרחיש סביר להערכתנו שקול כיום לעלייה של 20-30 נ"ב בתשואה ל-10 שנים, כלומר לרמות של 1.40%-1.30%".