ילין לפידות מביע אמון בעסקי הנדל"ן של להב אל.אר ובעסקת דלק ישראל

בית ההשקעות משקיע 25 מיליון שקל במניות החברה שבשליטת אבי לוי, שמנייתה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה

דב ילין + יאיר לפידות / צילום: תומי הרפז
דב ילין + יאיר לפידות / צילום: תומי הרפז

בית ההשקעות ילין לפידות הוביל השקעה של 25 מיליון שקל בחברת הנדל"ן המניב להב אל.אר, שבשליטת אבי לוי. ההשקעה בוצעה לפי מחיר מניה של 3.67 שקלים, המשקף הנחה של 3.5% על מחיר המניה של החברה בעת סיום המסחר אתמול.

ההשקעה בוצעה באמצעות הקצאה פרטית של 2.96% ממניות להב אל.אר לגופי ההשקעה השונים שמנהל ילין לפידות. חברת קרנות הנאמנות וחברת קופות הגמל של בית ההשקעות רכשו כל אחת מניות של להב אל.אר תמורת 11.5 מיליון שקל, כך שהשקיעו יחד 23 מיליון שקל בחברת הנדל"ן המניב.

בנוסף לכך, חברת ניהול תיקי ההשקעות של ילין לפידות וחברת ניהול קופות הגמל של עובדי חברת החשמל (מחוג) רכשו כל אחת מניות להב אל.אר ב-995 אלף שקל, כך שתרמו יחדיו השקעה נוספת של 1.99 מיליון שקל.

בסך הכול תקצה להב אל.אר לילין לפידות 6.81 מיליון מניות, לאחר שבית ההשקעות כבר החזיק בכ-6.73 מיליון ממניותיה, כך שבסך הכול הוא יחזיק עכשיו יותר מ-5.5% ממניות להב אל.אר.

גיוס הון זה מתווסף לגיוס מוצלח של כ-101 מיליון שקל שביצעה להב אל.אר בשבוע שעבר באמצעות הנפקה פרטית והנפקת זכויות. במסגרת אותו גיוס השקיעו נושאי משרה ובעלי שליטה כ-82 מיליון שקל.

יו"ר החברה אבי לוי, לשעבר מנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון, המחזיק ב-44% ממניות להב אל.אר, השקיע במסגרת הגיוס כ-62 מיליון שקל. היקף השקעתו של לוי בחברה מסתכם במעל לכ-200 מיליון שקל והוא בהחלט יכול להיות שבע רצון בינתיים. שווי השוק של להב אל.אר כבר נושק לכ-900 מיליון שקל, לאחר שמניית החברה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה. שווי השוק של החזקות לוי בחברה מגיע לכ-400 מיליון שקל.

להב אל.אר מחזיקה ב-70 נכסי נדל"ן להשקעה בגרמניה וכן בנכס נדל"ן אחד בישראל. בנוסף, עוסקת החברה בתחום האנרגיה הירוקה המתחדשת באמצעות השקעה שביצעה אשתקד בשש חברות הפועלות בתחום האנרגיה הסולארית בישראל, שבבעלותן 89 מתקנים סולאריים קטנים ומתקן סולארי בינוני אחד, בהספק מותקן מצטבר של 4.78 מגוואט.

לפני כחודשיים וחצי השלימו להב אל.אר ואורי מנצור את רכישתן של 70% ממניות חברת דלק ישראל מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה בתמורה לסכום של 525 מיליון שקל במזומן. במסגרת העסקה הסכים כל אחד מהרוכשים לשלם 262.5 מיליון שקל עבור 35% ממניות חברת דלק ישראל, שמפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ישראל.

במועד השלמת העסקה שילמו הרוכשים (בחלקים שווים) לקבוצת דלק סכום של 450 מיליון שקל, ואת היתרה, בסך של 75 מיליון שקל, עליהם לשלם עד לסוף חודש יוני 2021. במסגרת ההסכם גם קיבלו הרוכשים אופציה לרכוש עד לאותו מועד עוד 5% ממניות דלק ישראל תמורת סכום נוסף של 37.5 מיליון שקל.