לאחר זינוק של מעל 1,000% בנאסד"ק: ראדא מבקשת להצטרף לבורסה בת"א

ראדא מספקת מכ"מים טקטיים לכוחות המתמרנים, ופעילותה המסורתית היא ייצור מערכות אלקטרוניקה למטוסים

דב סלע חברת ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע חברת ראדא / צילום: שלומי יוסף

הבורסה בתל אביב עושה מאמצים לצרף אליה חברות ישראליות שנסחרות בבורסות בחו"ל, והיום נודע על אחת כזו שתצטרף במסגרת הרישום הכפול: החברה הביטחונית ראדא, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 415 מיליון דולר. מניית ראדא טיפסה ב-47% בשנה האחרונה, והוסיפה לערכה מעל 1,000% בחמש השנים האחרונות.

לפי נתוני הבורסה, בשנת 2020 ביצעו שלוש חברות רישום כפול: ביומיקס, ויליפוד וארקו (ארקו נסחרה קודם לכן בבורסה אך מוזגה ל-SPAC בארה"ב). מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, אמר לאחרונה כי "אין סיבה שחברות שצמחו כאן ויש להן מרכז פעילות משמעותי בישראל, לא יצטרפו לבורסה הישראלית. זה טוב לחברות וזה טוב לציבור כולו".

ראדא, בניהולו של דב סלע, מספקת מכ"מים טקטיים לכוחות המתמרנים, ומייצרת גם מערכות אלקטרוניקה למטוסים - פעילותה המסורתית. ראדא דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר הגשת בקשה לרישום כפול בבורסה בתל אביב, במקביל למסחר בנאסד"ק.

יו"ר ראדא, יוסי בן-שלום, אמר: "אנו מצפים לרישום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ומאמינים כי מהלך זה יאפשר לנו להרחיב את בסיס המשקיעים שלנו ויביא לגידול בעניין ובהשקעות מצד מוסדיים ישראליים. אנו מאמינים כי הרישום הכפול בבורסה בתל אביב יהווה עבור שוק ההון הישראלי השקעה אטרקטיבית בחברה שצומחת בשיעורים גבוהים".

גם כעת, כשהחברה נסחרת רק בנאסד"ק, יש בה בעלי מניות מקרב המוסדיים מישראל. חברת ההשקעות הפרטית DBSI, שבשליטת יוסי בן-שלום וברק דותן, נכנסה להשקעה בחברה בשנת 2016 תמורת מיליוני דולרים בודדים, כאשר החברה נקלעה למצוקת נזילות.

לאחר תהליך השבחה בחברה, בשנים האחרונות מכרה DBSI חלקים מהחזקותיה בראדא לגופים מוסדיים. רק בשבוע שעבר דווח על עסקה שבמסגרתה DBSI מכרה נתח נוסף מהחברה, תמורת כ-35 מיליון דולר, למגדל ולכלל; בשנה שעברה מכרה DBSI מניות למיטב דש ולהפניקס.

לפי דיווח שהועבר ל-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, DBSI מכרה במקביל בסוף דצמבר מניות נוספות של ראדא בשוק הפתוח תמורת כ-850 אלף דולר, ובסוף השנה היא החזיקה ב-6.5% ממניות ראדא בלבד. שווי ההחזקה הנוכחי שלה בחברה הוא 26.8 מיליון דולר, ובסה"כ היא רושמת תשואה של למעלה מפי 6.5 על השקעתה המקורית בראדא.

במקביל, ראדא הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס בעתיד עד 100 מיליון דולר בהנפקת מניות, אופציות, חוב או שילוב של כולם. בסוף הרבעון השלישי היו לחברה בקופה כ-24 מיליון דולר.

ראדא עדכנה לאחרונה שהיא מצפה להכנסות של מעל 120 מיליון דולר ב-2021 לצד שיפור ברווחיות, וזאת לעומת צפי הכנסות של 75 מיליון דולר ב-2020 - צמיחה של 70% לעומת 2019.