באטמ מוכרת את NGSoft ב-105 מיליון שקל "לטובת התמקדות בעסקי הליבה"

החברה הבת, שצפויה להימכר לאזטק טכנולוגיות בבעלות קרן סקיי, פועלת בתחום שירותי התוכנה, בעוד באטמ, שהכפילה את שווייה בשנה האחרונה, מעוניינת להתמקד במכשור רפואי וסייבר

צבי מרום  / צילום: איל יצהר, גלובס
צבי מרום / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת באטמ , בראשותו של המייסד והמנכ"ל ד"ר צבי מרום, חתמה על הסכם אופציה למכירת החברה הבת NGSoft שבבעלותה תמורת כ-105 מיליון שקל, לידי חברת Azteck Technologies (אזטק טכנולוגיות), ספקית שירותי ענן, שנמצאת בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי סקיי.

באטמ ציינה כי החברה הבת נמכרת כדי לייצר תזרים שיאיץ את עסקה הליבה. בשנים האחרונות פעילותה של באטמ נחלקת בין תחום האבחון הרפואי לתחום התקשורת, ובשנה האחרונה היא פיתחה כמה פתרונות בתחום ההתמודדות עם וירוס הקורונה.  באטם נסחרת לפי שווי שוק של 1.7 מיליארד שקל, לאחר שבשנה האחרונה הכפילה מנייתה את מחירה בעקבות הוצאה מהירה לפועל של מיזמים חדשים של החברה בתחום של אבחון קורונה ומכונות הנשמה, וצמיחת הכנסות החברה אחרי שהמוצרים האלה מוסחרו בהצלחה.

העסקה למכירת NGSoft אינה מעידה על כך שבאטמ מתכוונת להתמקד רק בתחום הרפואי. החברה מתכננת עדיין לבזר את פעילותה בין התחומים, אבל את הפעילות שלה בתחום התקשורת היא מתכוונת למקד בתחומי הרשתות והסייבר.

NGSoft היא חברת שירותי תוכנה ודיגיטל, המספקת פתרונות דיגיטליים וטכנולוגיים יצירתיים. פעילויות הפיתוח שלה אינן קשורות לפעילות התקשורת או הסייבר של באטמ, וגם אין בה ערכי קניין רוחני משמעותיים. בתחום הביומד מתמקדת החברה בתחום האבחון, מוצרים לפינוי פסולת רפואית - ובאחרונה נכנסה גם לתחום החלבון מחרקים.

אזטק טכנולוגיות, שנוסדה ב-1984, עוסקת בתכנון ויישום סביבות ענן מתקדמות ללקוחות עסקיים, ובניהול הסכמי רישיונות תוכנה של מיקרוסופט ושל יצרנים מובילים נוספים.

האופציה בתוקף עד ל-1 במרץ השנה

במסגרת התנאים להסכם, לבאטמ קיימת אופציה למכור את החזקותיה בהון המניות של NGSoft בתמורה כוללת של 105.1 מיליון שקל (כ-33 מיליון דולר), כשבאטמ תקבל 93.7 מיליון שקל (כ-29 מיליון דולר). התשלום לקבוצה כולל החזר הלוואה בסך 15.5 מיליון שקל מ-NGSoft וכן תשלום דיבידנד של 2.1 מיליון שקל.

חלק מעובדי NGSoft יקבלו את יתרת התמורה בסך 11.4 מיליון שקל כתוצאה ממימוש אופציות וזכויות במועד ההשלמה. לרוכשת קיימת זכות לבטל את ההסכם רק באירוע של שינוי עסקי מהותי לרעה ב-NGSoft. האופציה של החברה תקפה עד ל-1 במרץ 2021, והיא ניתנת להארכה עד 17 במאי 2021 בהתקיים נסיבות מסוימות שהוגדרו מראש. אם באטמ לא תממש את האופציה, היא תידרש לשלם לרוכש תמורה של עד 7.9 מיליון שקל במזומן.

הדוח הכספי האחרון שפרסמה באטמ היה למחצית הראשונה של 2020, כך שהוא אינו מייצג בצורה עדכנית את פעילותה המשמעותית בתחום הקורונה, אבל גם בדוח זה נרשמה צמיחה של 37% לעומת המחצית המקבילה ב-2019, להכנסות של 77.4 מיליון דולר. הרווח עמד על 1.9 מיליון דולר, לעומת איזון בשורה התחתונה במחצית המקבילה.

קרן הפרייבט אקוויטי סקיי הוקמה ב-2005 ומנוהלת על ידי השותפים צביקה יוכמן, ניר דגן, אמיר ארבן, ציון אגיב, ליאת פייקין-בנימיני, רון הוכמן ומיטל הלר. סקיי מתמחה בהשקעות בחברות ישראליות בוגרות בתחומי פעילות מגוונים. עד היום גייסה הקרן 450 מיליון דולר במסגרת שלוש קרנות.

קרן סקיי מאופיינת במעורבות גבוהה בחברות הפורטפוליו שלה ובמערכת שותפויות מוצלחת עם יזמים ומנהלים. כך היה בחברות נטלי, אדם מילוא, מרינה פטריות, גסטטנרטק ובחברות רבות נוספות. בקרן השלישית שלה (בהיקף 200 מיליון דולר) השקיעה סקיי בחברות גרו (לשעבר גרופון), איידיגיטל, שאל וא.ל. מסננים ואזטק.