עושה לימונדה מהזינוק במניה: למונייד יוצאת להנפקה של 830 מיליון דולר

מהלך ההנפקה המשנית מגיע לאחר הכפלת שוויה של חברת הביטוח הדיגיטלי בחודש האחרון • דניאל שרייבר, מייסד ומנכ"ל משותף, ימכור מניות בהנפקה, וגם קבוצת הביטוח הראל תממש ברווח גדול • המייסד הנוסף, שי וינינגר, מחזיק מניות למונייד ופייבר בשווי של כמיליארד דולר

דניאל שרייבר + שי וינינגר - למונייד lemonade / צילום: שלומי יוסף
דניאל שרייבר + שי וינינגר - למונייד lemonade / צילום: שלומי יוסף

לאחר עלייה של 532% במחיר המניה מאז ההנפקה ביולי 2020, מתוך זה הכפלת שווי החברה רק בחודש האחרון - חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד  יוצאת להנפקה משנית בבורסת ניו יורק. למונייד, שעקפה ביום ב' את רף ה-10 מיליארד דולר בשווי השוק שלה, עדכנה לאחר סיום המסחר על כוונתה לצאת להנפקה משנית, ובמסחר המאוחר בשני מנייתה נחלשת ב-6.5%.

החברה הגישה תשקיף לקראת הנפקה בהיקף של כ-830 מיליון דולר (לפי מחיר הנעילה ביום ב'), כאשר מתוך הסכום כ-550 מיליון דולר יגיעו לחברה עצמה - סכום שעשוי לגדול בכ-120 מי ליון דולר בהנחה שהחתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות - וכ-280 מיליון יגיעו דולר לבעלי מניות שימכרו חלק מההחזקות שלהם. החתמים בהנפקה הם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, Allen & Company וברקליס. הכסף שיגויס מיועד למטרות עסקיות כלליות.

בין בעלי המניות שימכרו מניות בהנפקה נמצא דניאל שרייבר, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה, שצפוי למכור כ-300 אלף מניות (שנכון ליום ב' עמד השווי שלהן על כ-55 מיליון דולר); קרן General Catalyst תמכור כ-516 אלף מניות (כ-94 מיליון דולר) ותישאר עם החזקה של 3.4% ממניות החברה; וה ראל ביטוח תמכור כמעט את כל ההחזקה שלה בלמונייד, כ-459 אלף מניות. הראל רכשה את המניות ב-2019, בהשקעה של כ-30 מיליון דולר מכספי העמיתים והנוסטרו של הקבוצה, וכיום שווי ההחזקה עומד על 84 מיליון דולר.

וינינגר לא מוכר

מי שאינם משתתפים בהצעת המכר הם המייסד המשותף שי וינינגר, המכהן כנשיא ומנהל התפעול של למונייד, וכן SoftBank - בעלת המניות הגדולה בלמונייד, קרן סקויה, Aleph ואחרים. לאחר ההנפקה יחזיק שרייבר בכ-2.7 מיליון מניות למונייד (ששווין הנוכחי הוא כ-495 מיליון דולר) ו-וינינגר ימשיך להחזיק בכ-3.4 מיליון מניות בשווי נוכחי של כ-620 מיליון דולר.

וינינגר, נזכיר, היה גם אחד ממייסדיה של חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת - פייבר, שפיתחה זירת מסחר אונליין לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות. פייבר הונפקה ב-2019 בבורסת ניו יורק, זינקה בשנה החולפת במאות אחוזים, ונסחרת כעת בשווי של 8.2 מיליארד דולר. וינינגר כבר אינו חלק מהחברה, אך יש לו מניות בפייבר ושווין הנוכחי עומד על 391 מיליון דולר, כך שבסך הכול שווי החזקותיו בשתי החברות מגיע לכמיליארד דולר.

החברה עדיין לא רווחית

למונייד הוקמה בשנת 2015 והפכה לחברה ציבורית כשגייסה 319 מיליון דולר בבורסת ניו יורק, לפי מחיר של 29 דולר למניה ושווי של 1.6 מיליארד דולר "אחרי הכסף". כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה ב-139%, ואחר כך המשיכה לטפס, בעיקר לקראת סוף 2020, עד לשיא הנוכחי. החברה נהנית מהמגמות של מעבר מואץ לדיגיטל בכל תחומי החיים, ושווה יותר מחברות הביטוח הישראליות המסורתיות.

למונייד מתבססת על ביג דאטה, בינה מלאכותית וממשק דיגיטלי עם הלקוחות. היא פועלת בעיקר בארה"ב, ובשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2020 הכנסותיה הסתכמו ב-73.9 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 69% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019.

החברה עדיין אינה רווחית, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 היא רשמה הפסד נקי של 88.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 75.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 68.2 מיליון דולר, צמצום לעומת EBITDA מתואם שלילי של 75 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

בסוף הרבעון השלישי היו לחברה מזומנים והשקעות בסך כ-597 מיליון דולר, לאחר ההנפקה שבוצעה ביולי, ומנגד תזרים שלילי מפעילות בגובה 71 מיליון דולר מתחילת 2020.

לפי התחזית שמסרה החברה, היא צפויה לסכם את שנת 2020 עם הכנסות של 91-93 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם שלילי בגובה 103-100 מיליון דולר, כאשר ההוצאות על התגמולים ההוניים לעובדי החברה יסתכמו בשנה זו בכ-11 מיליון דולר, וההוצאות ההוניות (CAPEX) יגיעו ל-4 מיליון דולר.