"אי אפשר לדמיין שעוד עשרה ימים נצא מהסגר. נצטרך לחכות עוד קצת"

לדברי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס, מנת החיסון הראשונה איננה מספקת הגנה מפני קורונה, כאשר לפי נתוני משרד הבריאות, כ-17% מהחולים במצב קשה הספיקו לקבל את מנת החיסון הראשונה לפני אישפוזם

ד"ר שרון אלרעי / צילום: פאול אורלייב
ד"ר שרון אלרעי / צילום: פאול אורלייב

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס, ערכה הערב תדרוך לתקשורת במסגרתו הבהירה כי "אי אפשר לדמיין שבעשרה ימים נצא מהסגר". לדבריה, מנת החיסון הראשונה איננה מספקת הגנה מפני קורונה, כאשר לפי נתוני משרד הבריאות, כ-17% מהחולים במצב קשה הספיקו לקבל את מנת החיסון הראשונה לפני אישפוזם.

לפי נתוני משרד הבריאות, 180 מתוך יותר מ- 1000 חולים במצב קשה וקריטי בבתי החולים, כבר קיבלו מנת חיסון ראשונה. מנת חיסון אחת לא מקנה לנו הגנה. רק שבוע לאחר מנת החיסון השנייה, ישנה הגנה של 95%.

ד"ר פרייס התייחסה לנתונים שמקבלת חברת התרופות פייזר על המצב בארץ, ואמרה: "המידע הוא על כמות החולים לשבוע, קשים וקריטיים. לא עובר שום מידע אחר, אפילו לא על תופעות לוואי או מחלות רקע. רק מידע על אגרגטיבי, המצביע על מצב התחלואה בישראל כדי לראות מתי, עם החיסונים, אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו מתחילים לשבור את העקומות ולראות את המגפה הזאת מאחורינו".

באשר להתפשטות התחלואה, אמרה אלרעי פרייס כי "יש תחילת ירידה במקדם ההדבקה- 1.17 אך כל מקדם מעל 1 מעיד על מגמת התפשטות. מעל 80% מאוכלוסיית המדינה ביישובים כתומים ואדומים. זה משפיע על כל המגזרים, ישנה עליה פי 2 במגזר הערבי ובמגזר הכללי בשבועיים. היינו ב-30 פטירות ביום והיום 40-50. זה מספר שקשה לנו לראות אותו. חלקם אנשים צעירים ללא מחלות רקע. כל פטירה היא כואבת".

בעניין היציאה מהסגר שעודנה רחוקה, אמרה אלרעי פרייס כי "משרד הבריאות יציע מתווה בהתאם למדדי תחלואה. עכשיו נכנס הפקטור של החיסונים שמשפיעים על תחלואה קשה. במכלול השיקולים נסתכל על חולים קשים. יחד עם ירידה בכמות המאומתים אז נתחיל לפתוח, יחד עם ירידה במקדם ההדבקה מתחת ל-1. נראה בתחילת שבוע הבא מה מצב מדדי התחלואה, מספר הקשים והקריטיים ועוד. ולפי זה ניתן את ההמלצות. כיום יש עומס אדיר בבתי החולים. אי אפשר לדמיין שעוד 10 ימים נצא מהסגר. אז אני מאמינה שנצטרך לחכות עוד קצת. נדון בזה ביום ראשון".