מ"מ מנכ"ל האוצר: שמח על מינוי מנכ"ל קבוע, סירבתי להצעת כ"ץ להתמנות לתפקיד

בהתייחס לפרסומים כי יעקב הוחלף לאחר שסרב למנות מקורב פוליטי לשר לתפקיד משנה למנכ"ל, אמר יעקב כי "סוכם ביננו, שכממלא מקום זמני וכמנהל רשות המסים, אין מקום שאבצע מינויים במשרד האוצר"

ערן יעקב, מ"מ מנכ"ל האוצר וראש רשות המסים / צילום: איל יצהר
ערן יעקב, מ"מ מנכ"ל האוצר וראש רשות המסים / צילום: איל יצהר

ממלא מקום מנכ"ל האוצר ערן יעקב מכחיש טענות כי שר האוצר ישראל כ"ץ החליט להחליפו על-רקע התנגדותו למינוי משנה למנכ"ל. ההודעה אתמול (ג') על החלטתו של כ"ץ למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל המשרד הקבוע הפתיעה רבים באוצר. העובדה שכ"ץ בוחר למנות מנכ"ל זה קצר לפני סיום כהונת הממשלה בפועל העלתה הערכות כי הצעד נובע מחוסר שביעות רצונו מיעקב, מנהל רשות המסים שמונה על-ידי לשמש גם כממלא מקום מנכ"ל המשרד לאחר התפטרותה של המנכ"לית הקודמת קרן טרנר. לפי אחת הסברות שהועלו יעקב התנגד למנות מקורב פוליטי לשר לתפקיד המשנה למנכ"ל.

בהודעה מטעמו של יעקב שהאוצר פרסם הבוקר (ד') נאמר כי "לאור פרסומים שונים בתקשורת, בהקשר לסיום תקופת המינוי הזמני שלי כמ"מ מנכ"ל האוצר, מצאתי לנכון להתייחס לדברים ולהציגם כהווייתם". לדברי יעקב "כשהביא שר האוצר ישראל כץ בפני את ההצעה למלא את התפקיד, במקביל לתפקידי כמנהל רשות המסים, סיכמנו, לבקשתי, שהמינוי יהיה לתקופה קצרה עד כמה שניתן וזאת לנוכח המרכזיות של שני התפקידים בכלל ובמיוחד בתקופה זו. מאוחר יותר, אף ביקש שר האוצר למנות אותי כמנכ"ל האוצר במינוי קבוע , אך אני העדפתי להמשיך בתפקידי כמנהל רשות המסים".

יעקב הוסיף כי "לאורך כל תקופת עבודתנו המשותפת, יש ביני לבין השר כ"ץ יחסי עבודה מצוינים וככל כשישנן אי הסכמות הן מתבררות באופן ענייני, מקצועי וראוי. כך, בהחלטה משותפת, סוכם ביננו, שכממלא מקום זמני וכמנהל רשות המסים, אין מקום שאבצע מינויים במשרד האוצר".

"אני שמח כי השר הצליח למצוא מינוי נכון וראוי לתפקיד מנכ"ל המשרד, מינוי המאפשר לי לחזור באופן מלא לתפקידי כמנהל רשות המסים, ומודה לו על האמון שנתן בי וההזדמנות לעשות אף יותר למען המשק בתקופה קשה זו".