מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר, מונה לממונה על הנפט במשרד האנרגיה

גיא סמט, הממונה החדש, שימש כמנכ"ל בפועל של המשרד להגנס במשך שנה וחצי, וכיהן במגוון תפקידים במשרד להגנת הסביבה, ביניהם סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי, מנהל מחוז הדרום וסמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, מודיע על מינוי של גיא סמט, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, למנהל בפועל של מינהל אוצרות טבע והממונה על הנפט במשרד האנרגיה. במקביל מתקיים הליך מכרזי לאיוש התפקיד באופן קבוע.

המינהל אחראי לרגולציה של חיפוש, רישוי והפקה של אוצרות טבע (דוגמת נפט, גז, פצלי שמן), חומרי גלם לבנייה ולסלילה ומינרלים תעשייתיים, ועוסק בשיקום מחצבות לאחר מיצוי חומרי הגלם.

סמט, שימש כמנכ"ל בפועל של המשרד להגנס במשך שנה וחצי, וכיהן במגוון תפקידים במשרד להגנת הסביבה, ביניהם סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי, מנהל מחוז הדרום וסמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש. כמנכ"ל, כיהן תחת השר זאב אלקין, ועם עזיבתו, חזר לדרגת סמנכ"ל תחת המנכ"ל הנכנס למשרד, דוד יהלומי. סמט מחליף כעת את יוסי וירצבורגר, הפורש מהתפקיד לאחר 17 שנים בשירות המדינה, מתוכן 9.5 שנים כמנהל מינהל אוצרות טבע והממונה על הנפט במשרד האנרגיה.

בתפקידו בתור מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה תחת השר אלקין, היה סמט אחד המקדמים המרכזיים של אסדת הגז לוויתן בחוף דור. לפני כניסת האסדה לפעולה סדירה, ניהל עימותים מתוקשרים עם ארגוני הסביבה, ולא אחת הפנה נגדם אצבע מאשימה

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ציין היום כי לוירצבורגר "חלק משמעותי בהצלחת המהלך של פיתוח מאגרי הגז הטבעי לווייתן וכריש-תנין וחיבורם לחוף", ואיחל הצלחה לסמט.

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול, אמרה היום על מינוי סמט: "לאחר 17 שנות ניהול כושל של משאבי הטבע של ישראל, מתמנה היום לתפקיד הממונה על אוצרות הטבע מי שמכיר ומבין את חשיבות הסביבה והאיום הממשי של התחממות כדור הארץ. בעשור האחרון ראינו לנגד עיננו כיצד חברות ענק עושות כבשלהן באוצרות הטבע שלנו.

"הסכמים שערורייתיים לקידוחי גז ונפט, כרייה מסיבית של פוספטים שהחריבה את ים המלח, רישיונות הפקה על שטחים נרחבים להפיכת פצלי שמן לנפט מזהם ועוד. את מחיר אוזלת היד בנושא הנפט והגז ושיתוף הפעולה עם חברות הנפט והגז ישלם הציבור הישראלי לעוד שנים רבות. אנו מקווים שהצטרפותו של גיא למשרד האנרגיה תייצר בשורה של שינוי והקפדה סביבתית יתרה, המכירה בשינויים העמוקים הנדרשים במדיניות הממשלה לאור משבר האקלים החמור מולו אנו ניצבים. כולל בין השאר דרישת ערבויות וביטוח משברון, הקמת מערך אזורי לטיפול חירום בדליפות נפט וקונדנסט בים, הצלת ים המלח וחיפה, ועוד".