דני דיין מצטרף למפלגת התקווה החדשה של גדעון סער

דני דיין כיהן 4 שנים כקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק והיה יו"ר מועצת יש"ע • הנהגת המפלגה של סער כוללת עד כה את זאב אלקין, יפעת שאשא-ביטון, צבי האוזר, יועז הנדל, מיכל שיר, שרן השכל וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי

דני דיין מצטרף למפלגתו של גדעון סער / צילום: התקווה החדשה
דני דיין מצטרף למפלגתו של גדעון סער / צילום: התקווה החדשה

דני דיין, שכיהן 4 שנים כקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק והיה יו"ר מועצת יש"ע, מצטרף ל"תקווה חדשה" המפלגה בראשותו של גדעון סער.

דיין (65), יליד ארגנטינה, רס"ן (במיל'), שרת בצה"ל 7.5 שנים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במימון מאוניברסיטת ת"א. הוא הקים ועמד בראש חברה גדולה בתחום מערכות מידע. דיין, תושב ההתנחלות מעלה שומרון, כהן כיו"ר מועצת יש"ע והוביל תהליך לפתיחתה כלפי החברה הישראלית. בעת כהונתו וגם אחר כך היה מאלה שיצאו בתקיפות נגד תופעות קיצוניות כגון "תג מחיר". הוא הקים את הזרוע המדינית והבינ"ל של מועצת יש"ע, קיים מגעים קבועים ותכופים עם הממשל האמריקאי ופרסם מאמרים בכלי תקשורת מובילים בעולם.

מ-2016 עד הקיץ האחרון כיהן בקונסול ישראל בניו יורק ונחשב כממוקבל מאוד על נתיגי שתי המפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית. כיום מכהן דיין כיו"ר המועצה הציבורית של "נפש בנפש" , הארגון המסייע לעולים לישראל.

בהודעת ההצטרפות מצוטט דיין: "אני מצטרף ל'תקווה חדשה' ברגע מכריע בתולדות המדינה מתוך תחושת מחויבות מלאה לצורך בהחלפת השלטון ובהקמת ממשלה חדשה בראשות גדעון סער, היחיד שיכול להוביל היום את השינוי הנדרש למען ישראל ואזרחיה".

עם זה דיין היה לפחות בעל קשרים טובים עם ראש הממשלה נתניהו ואפשר להעריך כי לא ינקוט בקו התוקפני של חבריו בתקווה חדשה נגד נתניהו. הוא נחשב ליברל ויצא יותר מפעם אחת להגנת התקשורת וחופש העיתונות בישראל.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער: " דני דיין הוא נכס לציבוריות הישראלית. דיין מבטא באופן צלול ומובהק את הרעיון הלאומי-הליברלי ומבין לעומק את חשיבות אחדות ישראל ואחדות העם היהודי כערך וכמרכיב חיוני בעוצמתה של ישראל. בקיאותו של דני דיין בחברה ובמערכת הפוליטית האמריקנית היא בעלת ערך רב במיוחד".

הנהגת המפלגה של סער כוללת עד כה את זאב אלקין, יפעת שאשא-ביטון, צבי האוזר, יועז הנדל, מיכל שיר, שרן השכל וראש עיריית אילת מאיר יצחק הכהן.