חיסון בסופרמרקט: אסדה הבריטית תהיה החנות הראשונה שתספק חיסוני קורונה

בריטניה תשתמש לראשונה בסופרמרקט כמרכז חיסונים • מדובר בסניף בברמינגהם אשר יהפוך למרכז לחיסונים תוך שבועיים • בתוך כך, רשתות המזון בבריטניה מעלות הילוך בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה לאחר שספגו ביקורת על כך שלא עשו מספיק כדי לעצור לקוחות שמפירים את התקנות

סניף של אסדה / צילום: לואיס סנטוס
סניף של אסדה / צילום: לואיס סנטוס

בריטניה מעלה הילוך במאבק בנגיף הקורונה, ותשתמש לראשונה בסופרמרקט כמרכז חיסונים. מדובר בסופרמרקט של רשת המזון אסדה (ASDA) בעיר ברמינגהם, אשר יהפוך למרכז לחיסונים בתוך כשבועיים. קבוצות סיכון וקבוצות עם תעדוף צפויות לקבל את החיסונים מצוות של רוקחים בסניף עצמו במחלקת הפארם.

זה כאמור צפוי להיות מרכז החיסונים הראשון בסופרמרקט במדינה שנבחר על-ידי ה-NHS, כשבכל יום יינתנו בחנות כ-250 חיסונים של חברת פייזר על-ידי הצוות של אסדה שיוכשר למטרה הזו. המהלך הזה כבר סופג ביקורת ברשתות החברתיות בבריטניה. באחת מהביקורות נטען כי "המדפים בסניף אסדה שלידי ריקים ממזון. איך הם עומדים לחסן".

בתוך כך, בבריטניה מדווחים כי רשתות המזון בבריטניה מעלות הילוך בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה. רשתות מזון גדולות, ובראשן טסקו, אסדה ומוריסונס, הודיעו כי הן יחריפו את האכיפה על מסכה בחנויות ויאסרו כניסה של לקוחות שאינם חובשים מסכות. במקביל, חלק מהרשתות החל לאסור על קניות עם יותר מאדם אחד, כלומר דורשות לבצע את הקנייה לבד בסופר ולהימנע ממצב שמשפחות הולכות לבצע את הקניות ביחד.

הצעד הזה מתרחש לאחר שרשתות קמעונאות ספגו ביקורת על כך שלא עשו מספיק כדי לעצור ולבלום לקוחות שמפירים את תקנות הקורונה עם התפשטות המגפה במדינה.