בנו של השופט חאלד כבוב התלונן נגד אמיר ברמלי שהורשע ע"י אביו

ברמלי הורשע לאחרונה ע"י השופט כבוב בהונאת משקיעים בהיקף של כ-340 מיליון שקל • אתמול היה אמור להתקיים דיון טיעונים לעונש, אך הוא נדחה בשל התלונה החדשה • עורכי דינו של ברמלי התפטרו מבלי שביקשו מביהמ"ש להשתחרר מהייצוג

אמיר ברמלי/ צילום: כדיה לוי
אמיר ברמלי/ צילום: כדיה לוי

בנו של השופט חאלד כבוב מבית המשפט הכלכלי בתל אביב הגיש תלונה במשטרה נגד אמיר ברמלי, שהורשע על-ידי אביו בהונאת משקיעים מהגדולות שנראו בישראל בהיקף של כ-340 מיליון שקל.

ברמלי עצור מאז אוגוסט 2020, לאור החלטת המעצר בתיק המרכזי בגינו הורשע. הפרטים פורסמו לראשונה על-ידי עיתונאי חדשות 12 גיא פלג.

אתמול (ד') היה אמור להתקיים דיון טיעונים לעונש בפני השופט כבוב, אך הדיון נדחה בשל התלונה החדשה. עורכי דינו של ברמלי, שייצגו אותו בשנים האחרונות, לא התייצבו לדיון לאחר שהתפטרו. במקומם התייצבה עו"ד מיכל עורקבי מטעם בסנגוריה הציבורית. בפתח הדין הודיעה עורקבי כי עורכי הדין "לא יכולים לייצג, מסיבות הקשורות ביחסים שאני לא מעוניינת להיכנס אליהן".

השופט כבוב הופתע מההתנהלות, מאחר שעורכי הדין לא ביקשו מבית המשפט להשתחרר מהייצוג, ובהתאם לא קיבלו אישור, כפי שדורש החוק. על כך השיבה עורקבי כי "הדברים היו בערפל, נעשו התייעצויות בדרגי הסנגוריה הציבורית כולל הסנגור הארצי", והוסיפה כי "זו העת שנעצור, נכלכל את צעדנו ונשקול מה ראוי לעשות במקרה זה".

נציגת המדינה מפרקליטות מיסוי וכלכלה אמרה בדיון: "נשלח אליכם מכתב שדחה את הבקשה שלכם למגעים. אנו לא מאמינים לנאשם, הוא שקרן, רמאי ומאחז עיניים".

השופט כבוב נאלץ לדחות את הדיון, תוך שציין כי "ההליך המשפטי מתנהל משך פרק זמן לא קצר, כאשר בית המשפט וגם הפרקליטות והסנגוריה הקדישו מאות שעות דיונים תוך שמיעת עשרות רבות של עדים, אם לא יותר מכך. ראוי כבר לסיימו, בייחוד כאשר כבר ניתנה הכרעת דין. לטעמי לא מתקיימת נסיבה המצדיקה דחייה נוספת".

ברמלי החל את הדיון בשנת 2016 כשהוא משוחרר ונעצר מחדש באוגוסט 2020 בעקבות חקירה חדשה שנפתחה נגדו ברשות ניירות ערך בחשד לעבירות ניירות ערך, קבלת דבר במרמה וחשד כי הוא מתכנן לברוח מישראל. החקירה עודנה נמשכת ברשות ניירות ערך.

ברמלי הורשע בהונאת כ-550 משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל באמצעות קבוצת רוביקון קרן סלע, בכך שהבטיח למשקיעים הבטחות-שווא לתשואה גבוהה וסיכון נמוך ללא היתכנות מעשית ותוך הטעיה והונאה. ברמלי עשה שימוש בכספי המשקיעים כבשלו, רכש חברות כושלות ומשך כספים לשימושו הפרטי. הוא פעל בשיטת הפירמידה כדי לשלם למשקיעים את הריביות, ועשה שימוש בכספי משקיעים חדשים להעברת התשלומים.

באוקטובר 2020 ניתנה הכרעת הדין, וברמלי צפוי לעונש מאסר ממושך לאור היקף העבירות.