הצוללת | פודקאסט

בקצב הביט: למה אפליקציית התשלומים הפופולרית צריכה להטריד אתכם?

אפליקציית התשלומים ביט של בנק הפועלים הפכה למעצמה בתחום התשלומים • האם השינוי הזה צריך להטריד אותנו, ואיך זה קשור לריכוזיות? • האזינו

ניתן לעקוב אחר פודקאסט 'הצוללת' גם בספוטיפיי , אפל פודקאסטס , גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS.

היא נמצאת בטלפונים כמעט של כולנו, וחיינו נראו שונים בלעדיה. אפליקציית התשלומים ביט, השייכת לבנק הפועלים, לימדה אותנו שכבר לא צריך להסתובב עם מזומן בכיס. בלחיצת כפתור פשוטה אפשר להעביר תשלומים קטנים מאדם לאדם.

ביט שולטת היום בשוק ללא עוררין. על פי נתוני חברת סימילאר ווב, לאפליקציה כיום יותר מחצי מיליון משתמשים בחודש - כמעט פי 2.5 יותר מהבאה בתור בקטגוריה, פייבוקס, האפליקציה של בנק דיסקונט. פיי, האפליקציה של בנק לאומי מדשדשת עם כ-60 אלף משתמשים בלבד בחודש. בין ינואר לאוקטובר בשנה החולפת רשמה ביט כ-1.8 מיליון הורדות במכשירי אנדרואיד בלבד. פי שניים יותר מפייבקוס.

בחודשים האחרונים הכריזה ביט כי תיכנס לתחום חדש - ארנק דיגיטלי וכרטיס אשראי משלה. המהלך שמטריד לא מעט רגולטורים לשעבר ובהם דרור שטרום, הממונה לשעבר על ההגבלים, ופרופ' אבי בן בסט, שנאבקו להפריד את כרטיסי האשראי מהבנקים, על מנת לעודד את התחרות בשוק הבנקאי. "מה שקורה כאן זה פשוט טייקאובר של בנק הפועלים על שוק התשלומים" טוען שטרום.

הילה ויסברג ואורי פסובסקי בפודקאסט הצוללת של גלובס, בודקים ממה חוששים שטרום ובן בסט והאם המהלך של הפועלים צריך להטריד גם את הציבור.

קראו את התחקיר המלא