העליון קבע: פריימריז במפלגת העבודה יתקיימו בעוד 10 ימים

חברת הכנסת מרב מיכאלי, שעתרה נגד החלטת הנהלת מפלגת העבודה לבטל את הבחירות, אמרה לאחר ההחלטה: "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה"

ח"כ מרב מיכאלי / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
ח"כ מרב מיכאלי / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה הנהלת מפלגת העבודה על החלטת המחוזי בדבר קיום בחירות פנימיות במפלגה. הערעור נמשך, והבחירות לראשות המפלגה יתקיימו בעוד עשרה ימים.

חברת הכנסת מרב מיכאלי, שעתרה נגד החלטת ההנהלה לבטל את הבחירות, אמרה לאחר ההחלטה: "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה. כעת אנחנו יכולות ויכולים להשתקם, להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה הפוליטית ולהחזיר את האמת לפוליטיקה. אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה, עזבו את המשחקים והעסקנות הפוליטית בצד ותנו רוח גבית לתקומתה של המפלגה. מפלגת העבודה חזקה, מחודשת ואמיתית תהיה שחקנית משמעותית בבנייה מחדש של המחנה שלנו".

ההערכה היא כי אם היא תיבחר היא תפעל לשיתוף עם רון חולדאי והישראלים. חולדאי כבר דיבר בחיוב על אפשרות כזו. השר איציק שמולי עדיין לא החליט אם ירוץ.

המועמד השני לראשות המפלגה, גיל ביילין, בנו של השר לשעבר יוסי ביילין, בירך גם הוא על ההחלטה ואמר כי ידרוש חיבור רק עם גוש שבו תישמר עצמאותה של מפלגת העבודה: "מבחינתי כל חיבור הוא רק חניה עד הבחירות הבאות בהן אנחנו נופיע כרשימה משמעותית בזכות הפעולות שלנו בשנים הקרובות בהתאם לאידיאולוגיה של העבודה". הוא קרא שלא לאפשר למועמד "כוכב" חיצוני לרוץ בבחירות אלה. ועידת המפלגה אישרה אתמול אפשרות של כניסת מועמד חיצוני למירוץ.