"אינני חוגג או מרגיש גאווה": ג'ק דורסי על חסימת טראמפ מטוויטר ועתיד הרשת החברתית

ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית טוויטר, התייחס בשרשור ציוצים ארוך לחסימת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע שעבר בשל הסתה לאלימות • "פגיעה אופליין בשל שיח אונליין היא אמיתית באופן מפלצתי והיא מניעה את המדיניות שלנו יותר מהכל"

ג’ק דורסי. מייסד טוויטר ממליץ לעבור לסיגנל / צילום: Reuters, Sipa USA
ג’ק דורסי. מייסד טוויטר ממליץ לעבור לסיגנל / צילום: Reuters, Sipa USA

"אינני חוגג או מרגיש גאווה", כתב מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, בשרשור ציוצים ארוך על חסימתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מהרשת החברתית. דורסי ציין כי החלטה שקולה התקבלה במשרדי הרשת לאחר אזהרות שנשלחו לנשיא טראמפ ובתום ניתוח המידע שהיה בידי טוויטר על איומים על בטיחות פיזית.

"האם זו הייתה פעולה נכונה?", שאל דורסי בהמשך והשיב לעצמו שעבור טוויטר זו הייתה החלטה נכונה. מנכ"ל טוויטר הדגיש כי הוא עמד בפניו נסיבות חריגות במיוחד שחייבו את כולם בטוויטר למקד את כל פעולותיהם בביטחון הציבור. "פגיעה אופליין בשל שיח אונליין היא אמיתית באופן מפלצתי והיא מניעה את המדיניות שלנו יותר מהכל", דברי דורסי.

עם זאת, דורסי התייחס להשלכות שיש לחסימות ולכך שחסימת כל חשבון, עם יוצאים חריגים מן הכלל, ברשת החברתית שלו היא כשלון עבור טוויטר בקידום שיח בריא. הוא הוסיף כי זהו הזמן עבור הרשת "לבחון את הפעילות שלנו והסביבה שלנו".

בהמשך סדרת הציוצים, מנכ"ל טוויטר כתב על החשש מההשפעה הכבדה של תאגיד יחיד על על השיח הציבורי הגלובלי. דורסי ציין כי בעבר המחשבה כי משתמשים יכולים לעזוב את הפלטפורמה שלו לטובת אחרות הרגיעה אותו מהדאגה כי לטוויטר יש כוח רב מדי, אך שהמחשבה הזאת התערערה בשבוע שעבר, כאשר כמה ספקיות שירותים החליטו להפעיל את כוחן כדי לחסום את נשיא ארה"ב גם כן. עם זאת, דורסי כתב כי הוא מאמין שכל אחד מהתאגידים הללו קיבלו את ההחלטה שלהם באופן עצמאי ללא תיאום מראש.

דורסי טוען כי פעולה זו אולי נדרשה לעתה, אך בעתיד דינמיקה כזו תפגע בקונספט של "אינטרנט פתוח". הוא הדגיש עד כמה כל ענקיות האינטרנט, כולל טוויטר, חייבות לנקוט בשקיפות רבה יותר ולהפסיק עם אכיפה לא רציפה של כללי השימוש. 

לבסוף עדכן דורסי על יוזמה חדשה של טוויטר בשם "Blue Sky", לפיתוח סטנדרט שקוף ללא שליטה מרכזית לרשתות חברתיות. "מטרת טוויטר היא לעמוד בסטנדרט הזה כדי לספק שיח הוגן לפחות לחלק שלנו באינטרנט", הוא הוסיף.