סקופ גייסה כ-45 מיליון שקל מכלל ביטוח, שהפכה בעלת עניין בחברת המתכות

תחזיק בחברה לצד מגדל, הפניקס וקרן נוקד קפיטל

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת המתכות סקופ השלימה גיוס של כ-45 מיליון שקל, באמצעות הקצאה פרטית של כ-5.5% מההון לכלל ביטוח. ההקצאה בוצעה במחיר של 70 שקל למניה. כלל ביטוח עלתה בעקבות ההקצאה מכ-0.7% ממניות סקופ להחזקה של כ-6.2%, והפכה לבעלת עניין בחברה, לצד מגדל (כ-7.9%), הפניקס (7.2%) וקרן נוקד קפיטל המחזיקה 5.8% מההון. הגיוס בוצע בהנחה של כ-5% על מחיר הסגירה של המניה ביום הגיוס (יום ד' שעבר). 

סקופ , שבשליטת שמואל שילה המכהן גם כיו"ר, עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות, ומוצריה כוללים כ-80 אלף פריטים, ביניהם פחים, גלילים, צינורות, ברגים, אביזרי צנרת, ברזים מוטות ועוד, מסוגי מתכות שונים, בהם אלומיניום, פלדה, ניקל, נחושת ועוד. החברה פועלת בישראל, ארה"ב, קוריאה ואירופה.

עלייה של יותר מ-80% בשנה האחרונה

את השנה האחרונה סיימה מניית סקופ ביציבות, אולם מהשפל אליו צנחה ב-23 במרץ 2020 היא רשמה עלייה של יותר מ-80%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-810 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2020 סיימה החברה עם הכנסות של כ-815 מיליון שקל, ירידה של כ-7% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. השורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-79 מיליון שקל, ירידה של 21% לעומת התקופה המקבילה, ובשורה התחתונה רשמה סקופ רווח נקי של כ-44 מיליון שקל, ירידה של 29% לעומת הרווח בתקופה המקבילה.

לאחר פרסום התוצאות חילקה החברה (בחודש שעבר) לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של כ-65 מיליון שקל.

"חיונית בקורונה" ולא הוציאה לחל"ת

בסקופ מסרו עם פרסום הדוחות כי "מצד הביקוש, מדיניות הסגר החלקי/מלא במדינות השונות בהן פועלות חברות הקבוצה, הביאה לכך שחלה ירידה מהותית במכירותיה במהלך התקופה המדווחת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה מוגדרת בכל פעילותיה בישראל ובעולם כ'מפעל חיוני', ולכן עליה להמשיך בפעילותה גם בתקופה זו".

בהנהלת סקופ ציינו עוד כי "עם התפרצות הקורונה ועד למועד פרסום הדוחות הכספיים, החליטה הנהלת החברה לשמר את כל מצבת העובדים הקיימת באתריה בישראל ובחו"ל, ולא ניצלה את האפשרות של הוצאת עובדים לחל"ת, היות ומרביתם הינם עובדים ותיקים, מנוסים ומסורים, והנהלת החברה רואה בהם משאב חשוב ביותר להצלחתה".