אושר מינויו של קובי מלכין לתפקיד מנכ"ל חברת עמידר

עם חתימתם של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ודוד אמסלם, שר הדיגיטל והממונה על החברות הממשלתיות, נתקבל האישור הסופי למינויו של קובי מלכין כמנכ"ל חברת עמידר הבא

קובי מלכין, מנכ"ל חברת עמידר / צילום: דרור עינב
קובי מלכין, מנכ"ל חברת עמידר / צילום: דרור עינב

עם חתימתם של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ודוד אמסלם, שר הדיגיטל והממונה על החברות הממשלתיות, נתקבל האישור הסופי למינויו של קובי מלכין כמנכ"ל חברת עמידר הבא. כזכור, ב-15.12.20 הודיע אלי בנשימול, ששבועיים קודם לכן מונה כמנכ"ל, כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מסיבות אישיות. מלכין היה המועמד הכשיר השני ולכן הוא ימלא את התפקיד.

למלכין (55) תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון. הוא כיהן כמנכ"ל בנק אוצר החייל מאז 2013, ולפני כן, כסמנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית בבנק הבינלאומי. לפני כן, כיהן כמנכ"ל בנק מסד, בנק מקבוצת הבינלאומי וקודם לכם כסמנכ"ל במסד ובשורה של תפקידים בנקאיים ניהוליים שונים.

עמידר, שהוקמה ב-1949, מהווה את זרוע הביצוע המרכזית של מדינת ישראל בנושאי דיור, והיא אחראית על ניהול והקמה של מאות אלפי יחידות דיור ציבורי. עמידר, שלפי ההגדרה "אמונה על ביצוע מדיניות ממשלת ישראל בתחום השיכון הציבורי", מנהלת כיום קרוב ל-48 אלף יחידות דיור, מהן כ-38 אלף יחידות דיור במסגרת דיור קבע וכמה מאות יחידות דיור זמני. פעולותיה כוללות את אכלוס הדירות והחזקתן, התקשרויות מול הדיירים וגביית שכר דירה, פיתוח סביבתי, וכן מכירת דירות בהתאם למדיניות הממשלה.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "אני מברך על המינויים המקצועיים שנעשו בחברת עמידר בעת האחרונה ובטוח כי יכולותיהם המוכחות של שניהם יאפשרו הובלה של שינויים מרחיקי לכת בעמידר, במיוחד בתקופה לא פשוטה זו".

עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ הינה תאגיד מדווח לבורסה ניירות ערך, בעלת דירוג האשראי הגבוה ביותר AAA. החברה מנהלת כ-40,000 יח"ד ציבורי ברחבי הארץ, לצד 34 בתי דיור מוגן ועשרות מקבצי דיור עבור משרד הקליטה. בנוסף, מנהלת החברה את נכסי רשות הפיתוח עבור רשות מקרקעי ישראל.