עד השבעת ביידן: פייסבוק אוסרת פרסום לרובים, אפודים וציוד מגן בארה"ב

זאת על רקע החשש של ה-FBI מפני מהומות או אפילו פעולות טרור-מבית לקראת השבעתו של ג'ו ביידן לנשיא

ג'ו ביידן / צילום: Rogelio V. Solis, AP
ג'ו ביידן / צילום: Rogelio V. Solis, AP

ברקע החשש של ה-FBI מפני מהומות או אפילו חמור מכך פעולות טרור-מבית לקראת השבעתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב, פייסבוק הודיעה כי לא תציג פרסומות לציוד צבאי או ציוד נלווה לכלי נשק בכתובות IP אמריקאיות. בנוסף, פייסבוק הודיעה כי לא תאפשר ביום ההשבעה יצירה של אירועים חדשים הקשורים לאותו יום ובמיקום סמוך לגבעת הקפיטול או בירות אחרות ברחבי ארה"ב.

פייסבוק יחד עם חברות אחרות כגון טוויטר ממשיכות להתכונן לאפשרות שקבוצות קיצוניות ינסו להתארגן לקראת השבעת הנשיא החדש. "אנו אוסרים על פרסומות המקדמות ציוד נלווה לכלי נשק וציוד מגן בארה"ב לפחות עד 22 בינואר, מתוך זהירות יתרה", נכתב בעדכון לבלוג של החברה, ביחס להכנות שלה להשבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

"כבר עתה אנו אוסרים על פרסומות לכלי נשק, תחמושת ומכשור לשדרוג כלי נשק כגון משתיקים", נכתב בבלוג, "אך כעת נאסור גם על הצגת פרסומות לציוד נלווה כמו כספות לאקדחים, ווסטים, אפודים וחגורים בארה"ב".

פייסבוק עמדה תחת ביקורת לאחר שדווח ב"באזפיד" כי מוקדם יותר החודש הוצגו ברשת החברתית פרסומות ל"חגורים, שריון גוף וציוד צבאי אחר בפיד של אנשים שהגיבו לתוכן הקשור לניסיון להשתלט על גבעת הקפיטול מוקדם יותר החודש". גם מחוקקים וגם עובדי פייסבוק התלוננו על הפרסומות, נכתב בבאזפיד.

פייסבוק, טוויטר וכמה רשתות חברתיות אחרות היו נתונות לביקורת לאחר האירוע ב־6 בינואר על כך שלא הצליחו להשתלט על כמות המידע המטעה והמוטעה וכן התוכן האלים שפורסם בהן.