בני גנץ מזהיר: "אם אין אכיפה שוויונית - אין טעם להמשיך בסגר"

שר הביטחון בני גנץ הזהיר כי לא יתמוך בהמשך הסגר על רקע אי האכיפה של הסגר ברחוב החרדי • הממשלה צפויה להתכנס בעניין הקורונה ביום שלישי, ואז יביא משרד הבריאות הצעה להמשיך את הסגר

בני גנץ  / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ הזהיר כי לא יתמוך בהמשך הסגר על רקע אי האכיפה של הסגר ברחוב החרדי. הממשלה צפויה להתכנס בעניין הקורונה ביום שלישי, אז יביא משרד הבריאות הצעה להמשיך את הסגר.

היום (א') פרסמנו כי חלקים גדולים ממערכת החינוך החרדית חזרו לפעול למרות האיסור וההגבלות ולמרות הפניות האישיות של ראש הממשלה ושר הבריאות לרב חיים קנייבסקי, מהרבנים המשפיעים ביותר בחברה החרדית.

גנץ אמר היום כי "אם אין אכיפה שוויונית - אין טעם להמשיך בסגר". בביקור במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, שהוקמה לסיוע במגיפת הקורונה אמר גנץ "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים. לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה. זה לא נגד אף אחד, זה למען בריאות הציבור. דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד - דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר. מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות - פשוט מסכן חיים".

הוא ציין כי יש ירידה בתחלואה, לצד העלייה בחיסונים, ולדבריו השבוע ובימים הקרובים תתקיים עבודת הכנה למתווה היציאה מהסגר הכולל חזרה לאיים ירוקים, חזרת התרבות עם הדרכון הירוק וחזרת המסחר. לדברי גנץ, "בכל מקרה נמשיך לעמוד על כך שמערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור. חשוב שבזמן הזה נתחיל שיח מידי עם המורים על החזרת ימי לימוד במהלך הקיץ והחופשות הבאות, חייבים לתגמל אותם ובשביל שזה יקרה חייבים להתחיל את השיח כבר מעכשיו. חייבים לשים את החינוך וחזרת הכלכלה על המסלול, ולזכור: החיסונים אינם מטרה, הם אמצעי לחזרה נכונה ובריאה לשגרה. מה שיקבע מעל הכל זה שיתוף הפעולה של הציבור, המשמעת האישית של כל אחת ואחד מאיתנו באופן בו יהיה אפשר להתגבר על המחלה הזו בהקדם".