זה סופו של כל בלון: ה"בייבי טראמפ" שלעג לנשיא ארה"ב מצטרף למוזיאון לונדון

בלון ההליום בגובה 6 מטרים "קיבל" את טראמפ בשמי בריטניה ובמדינות אחרות בעולם כשהנשיא הגיע לביקורים בהן • "אם מעיפים נגדי בלונים כדי שארגיש לא רצוי, אין לי מה לבוא ללונדון", אמר בזמנו טראמפ

בלון "בייבי טראמפ" עף בשמי לונדון / צילום: Reuters, Peter Nicholls
בלון "בייבי טראמפ" עף בשמי לונדון / צילום: Reuters, Peter Nicholls

הרבה אוויר חם בדרך למוזיאון. "הבייבי-טראמפ", הבלון בצורת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתינוק שמחזיק מכשיר סלולר בגובה שישה מטר, שהפך לסמל של ההתנגדות הבריטית לנשיא ארה"ב, יצטרף לאוסף של מוזיאון מוביל בלונדון.

הבלון הופיע לראשונה בשמי לונדון בעת הביקור הנשיאותי של טראמפ ב-2018 וכן בביקור נוסף ב-2019. בזמנו אמר טראמפ: "אם מעיפים נגדי בלונים כדי שארגיש לא רצוי, אין לי מה לבוא ללונדון". כאשר הועלה לשמיים הבלון לראשונה, אמר נייג'ל פאראג', אז מנהיג המפלגה הקיצונית ימנית בבריטניה UKIP, שמדובר ב"עלבון הגדול ביותר לנשיא אמריקאי".

בלון "בייבי טראמפ" בלב הפגנה בלונדון / צילום: Reuters, Peter Nicholls
 בלון "בייבי טראמפ" בלב הפגנה בלונדון / צילום: Reuters, Peter Nicholls

למרות זאת, "בייבי-טראמפ" נראה בשנים שלאחר מכן צף בשמי צרפת, ארגנטינה, אירלנד, דנמרק ומספר מקומות בארה"ב.

בלון ההליום העצום שמומן במימון המונים, חזר באחרונה לבריטניה אחרי ש"עשה סיבוב" בכל העולם. כעת מוזיאון לונדון הודיע כי הבלון יצורף לתערוכה של חפצים הקשורים במחאות, כמו פריטים שהיו שייכים לתנועת הסופרג'סטיות בתחילת המאה האדמת, חפצים הקשורים להפגנות אקלים וכן להפגנות שלום בכל רחבי העולם.

כעת, עם יציאתו של טראמפ מהבית הלבן ביום רביעי, יוצרי הבלון מרוצים מאוד מהמעבר למוזיאון - דווח ב"גארדיאן". לדבריהם, "זו תהווה תזכורת נגד הפוליטיקה של השנאה".

"אנחנו מרוצים שכעת הטראמפ בייבי יכול להישלח אל ההיסטוריה, כמו האדם עצמו, אך אין לנו אשליה שזה סוף הסיפור", אמרו יוצרי הבלון בהודעה. "אנו מקווים שמקומו של התינוק במוזיאון יזכיר לאנשים איך להמשיך להילחם נגד הפוליטיקה של השנאה".

שרון אמנט, מנהלת מוזיאון לונדון, צוטטה בגארדיאן אומרת כי "המוזיאון אינו פוליטי, ואין לו דעה על מצב הפוליטיקה בארה"ב". אך היא הוסיפה שהבלון מגלם תגובה בריטית טיפוסית סאטירית למצבים פוליטיים רבים.