הפרקליטות מתנגדת לבקשת ברמלי לפסול את השופט כבוב

אמיר ברמלי ביקש את פסילתו של השופט חאלד כבוב, לאחר שבנו של השופט הגיש נגד ברמלי תלונה על ניסיון סחיטה • בתגובתה לביהמ"ש כתבה הפרקליטות כי "אין לאפשר לנאשם במחי לשונו ועטו להביא לפסילתו של שופט"

אמיר ברמלי / צילום: איל יצהר
אמיר ברמלי / צילום: איל יצהר

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא מתנגדת לבקשתו של אמיר ברמלי לפסול את השופט חאלד כבוב מלהמשיך לדון בעניינו. ברמלי הורשע בהונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

התגובה הוגשה לשופט כבוב, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, שיצטרך להכריע בסוגיה, לאחר שבנו הגיש תלונה בגין סחיטה באיומים בניסיון להשפיע על המשפט ולהביא לפסילת השופט. בבקשת הפסלות נטען כי בין בנו של כבוב לברמלי התקיים "קשר עסקי ממשי" המקים לבית המשפט "עניין ממשי".

בתגובה כותבת עו"ד חנה קורין מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי "מהחקירה שבוצעה לא עלו כל ממצאים התומכים בקיומה של אינטראקציה כלכלית כנטען, ומכאן שאין בסיס לטענה לקשר עסקי בין הנאשם לבית המשפט או לבני משפחתו, לא כל שכן קשר עסקי ממשי".

לטענת הפרקליטות, מעשיו של ברמלי, שאינם נתמכים בממצאי החקירה, בוצעו בשעה שהוא מודע לזהות המותב היושב בדין בעניינו ולקשרים המשפחתיים הנוגעים בדבר. מעשים אלה, נטען, נעשו בחוסר תום-לב, מניפולציה שנועדה להשפיע על ההליך המשפטי.

הפרקליטות מוסיפה כי עצם הגשת התלונה על-ידי בנו של השופט אינה עילה לפסלות. לדבריה, ברמלי פעל "בכוונת מכוון כדי ליצור עילת פסילה לשופט היושב בדינו, ופסלות השופט בנסיבות שכאלה היא תוצאה בלתי נסבלת שאין להשלים עימה".

"אף אם המעשים המשתקפים ביסוד התלונה שעמדה בבסיס הבקשה שלפנינו עלולים לעורר מטבעם ובאופן אנושי אי-נחת של בית המשפט, אין לאפשר לנאשם במחי לשונו ועטו להביא לפסילתו של שופט", טוענת הפרקליטות.

"בבתי המשפט מכהנים שופטים ענייניים, עצמאיים ובלתי תלויים, באופן שאינו מקים חשש ממשי למשוא-פנים במקרים כגון דא. דברים אלה מקבלים משנה תוקף בשים לב לשלב מתקדם זה של ההליך ולכך שבית המשפט הכריע בשאלות המהימנות הנוגעות לנאשם עוד קודם ליצירתה של עילה נטענת זו".

החקירה נפתחה לפני כחודש במפלג הונאה תל אביב, בעקבות תלונה שהגיש במשטרה עו"ד ווליד כבוב, בנו של השופט כבוב. על-פי החשד, ברמלי רקם תוכנית על-מנת להביא לפסילת השופט כבוב שהרשיע אותו באוקטובר 2020. במסגרת החקירה עלה כי גורמים מטעמו של ברמלי, השוהה במעצר, העבירו מכתבים לבנו של השופט כבוב, שבהם נטען כי במהלך המשפט, ועוד בטרם ניתנה הכרעת הדין, היה ברמלי בקשרים עסקיים עם הבן.

על-פי החשד, ברמלי ביקש ליצור מצג-שווא לקשרים עסקיים קודמים עם בנו של השופט, על-מנת להשפיע על המשפט ולהביא לביטול הכרעת הדין המרשיעה, או לחילופין לפסילת השופט מלגזור את דינו.

הדיון קבוע ליום רביעי הקרוב לטיעון לעונש בפני השופט כבוב.

***חזקת החפות: אמיר ברמלי הורשע בהונאת משקיעים. החקירה בחשד לסחיטה באיומים עודנה נמשכת, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.