פסגות | בלעדי

ועד עובדי פסגות יוצא למלחמה נגד עסקה של אייפקס עם אלטשולר שחם

בפניה לכלל עובדי בית ההשקעות הבוקר נכתב כי "אין לאשר את מיזוג פסגות לכל חברה אחרת", וש"זו פגיעה אנושה בעובדים ובתחרות בענף" • הנהלת פסגות: "כל שיח עם הוועד בנוגע לעסקה, במידה ותהיה, תתנהל ישירות מול הנציגות ולא דרך התקשורת"

כהן זהבית / צילום: בן יוסטר
כהן זהבית / צילום: בן יוסטר

הדיווחים בדבר המגעים למכירת בית ההשקעות פסגות לידי בית ההשקעות אלטשולר שחם, שבאו בהמשך לדיווחים עם גורמים אחרים ובהם קבוצת משקיעים שבראשות רון ויסברג, מעוררים מתיחות רבה בקרב ראשי עובדי בית ההשקעות שבבעלות קרן אייפקס, שיוצאים כנגד עסקה למכירת פסגות. בפנייה של ועד עובדי בית ההשקעות לעובדים שנעשתה הבוקר ושהגיעה לידי גלובס נכתב בין היתר כי "אין לאשר את מיזוג פסגות לכל חברה אחרת", וש"זו פגיעה אנושה בעובדים ובתחרות בענף". עוד קוראים אנשי ועד העובדים בפסגות כי "מקום העבודה של כולנו בסכנה. אנחנו חייבים אתכם איתנו כי הפעם לגמרי נלחמים על הבית".

"כולנו רואים את שטף הכתבות ושומעים את השיחות בקומות, נראה שמכירת פסגות היא כמעט עובדה מוגמרת. על-פי הפרסומים וההדלפות הכיוון הוא ברור - מיזוג פסגות ופגיעה חמורה בנו העובדים", כתב הבוקר יו"ר ועד עובדי פסגות, שבראשות שלומי לוגסי, לעובדי בית ההשקעות. עוד הוא כתב כי "בשבוע האחרון פעלנו במגוון מישורים, וגם הבוקר נשלח מסר מאוד ברור לממונה על ההגבלים ולממונה על שוק ההון".

עוד אומרים חברי הוועד בפסגות כי בפניותיהם לרגולטורים ולאלטשולר שחם הבהירו לדבריהם כי "עובדי פסגות לא יתנו יד למיזוג פסגות לחברה אחרת ולמנכ"ל פסגות בו אנו מחדדים שאין לבצע שום הסכם מכירה עד להסדרה מלאה ושמירה על זכויות וביטחונם התעסוקתי של עובדי פסגות". על כן הוועד מכנס מפגש זום עם העובדים, על מנת להציג בפניהם את מה שכבר נעשה, "את האפשרויות העומדות בפנינו ומהלכים קדימה".

מהנהלת פסגות נמסר כי "כל שיח עם הוועד בנוגע לעסקה, במידה ותהיה, תתנהל ישירות מול הנציגות ולא דרך התקשורת. נקבעה פגישה של ההנהלה עם הנציגות לשבוע הבא ושם תתקיים ההידברות". מאייפקס לא נמסרה תגובה.

לפני קצת יותר משבוע חשפנו בגלובס כי קרן אייפקס, שמחזיקה במלוא מניות פסגות, ושמנוהלת בישראל על ידי זהבית כהן, במגעים למכירת בית ההשקעות שלה לידי המתחרה הגדול ביותר, אלטשולר שחם. לפי שעה הצדדים לא הגיעו לכדי הסכם.

גם אם הצדדים יגיעו להבנות בדבר עסקה אפשרית הרי שמדובר בעסקה שעשויה לעורר קשיים רגולטוריים רבים, מצד רשות שוק ההון, רשות ניירות ערך ורשות התחרות, וזאת בין היתר משום כך שאלטשולר שחם הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, מעמד אותו ירש לאחרונה מלא אחר מאשר פסגות. על פי הערכות שווי פסגות עשוי לנוע בטווח של 1-1.5 מיליארד שקל, ואולי קצת מתחת, והוא גם כפוף לשאלה האם החוב שיש בפסגות יוותר בבית ההשקעות או יישאר בידי אייפקס.