יוניקורן בבריאות הדיגיטלית: K Health גייסה 132 מיליון ד' לפי שווי של 1.4 מיליארד ד'

K Health פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ליצור צ'אט מותאם אישית לאדם המעוניין בטיפול רפואי, במסגרתו הוא מקבל שירות רפואי ראשוני ואבחון עצמי • החברה מספקת היום גם שירותי רפואה מרחוק • אלון בלוך: "המערכת נועדה לעזור לאנשים להבין מה יש להם ולפתור את הבעיה, כשהאמביציה היא ללמד את המכונה את שפת הרפואה"

אלון בלוך, חברת K Health / צילום: תמונה פרטית
אלון בלוך, חברת K Health / צילום: תמונה פרטית

חברת המידע הרפואי K Health, שהוקמה על ידי אלון בלוך, ישראל רוט ורן שאול בשיתוף-פעולה עם קופת החולים מכבי, תוך שימוש במידע הרפואי שמקורו בקופה, גייסה היום (ג') 132 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, והפכה לאחת מחברות היוניקורן הראשונות של תחום הבריאות הדיגיטלית בישראל. הגיוס בוצע משורה ארוכה של משקיעים מובילים, ביניהם קרן הפנסיה של רשת שירותי הבריאות קייזר פמננטה, GGV Capital ,Valor Equity Partners ועוד.

בפברואר האחרון גייסה החברה 48 מיליון דולר בהובלת הקרנות W14 ומנגרוב, ובסך הכל עד הסבב הזה גייסה 97 מיליון דולר, בין היתר מענקית הביטוח Anthem, פריימירי ונצ'רס, מקס ונצ'רס, בוקס ונצ'רס, קומקאסט ו-Lerer Hippeau.

K Health הוקמה בסוף 2016, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת ליצור צ'אט מותאם אישית לאדם המעוניין בטיפול רפואי, במסגרתו הוא מקבל שירות רפואי ראשוני ואבחון עצמי באמצעות הצ'אט, על בסיס המידע הרפואי שלו, ועל בסיס מאגר המידע הכולל של K Health, אשר מכיל גם מידע על הטיפול שניתן לחולים עם מאפיינים דומים. המערכת משתמשת בכלים מתקדמים של בינה מלאכותית.

כמו כן, מעניקה החברה היום גם שירותי רפואה מרחוק, על ידי רופא בשר ודם, ומעסיקה 180 רופאים במשרה מלאה במתן שירות זה. זאת בנוסף ל-150 עובדים של החברה אשר עוסקים בפיתוח ותחזוק המערכת.

כאשר פרצה מגפת הקורונה, המערכות של K Health הוטמעו במהירות על ידי בתי חולים ומערכות בריאות, כדי לאפשר מתן מידע ראשוני לחולים שחוששים שיש להם קורונה, ולאחרים שחששו להגיע לקליניקות.

שירותים אלה התווספו לשירותים נוספים שהעניקה החברה ללא קשר לקורונה, למשל של תשאול מטופלים לגבי תסמיניהם לפני הביקור אצל רופאים, כדי שניתן יהיה למקסם את שלב איסוף המידע בלי לקחת מזמנו של הרופא (ומבלי שהמטופל נבוך מן הווידוי האישי), ואז למקד את זמן הרופא בבדיקה ובתשאול מעמיק יותר.

חברת הביטוח Anthem, שהיא גם, כאמור, אחת המשקיעות ב-K Health, היא גם אחת הלקוחות שלה אשר משתמש במידע שנאסף על ידי החברה. יש לציין כי איסוף המידע של החברה ממכבי, על פיו נבנתה האפליקציה, נעשה באופן אנונימי לגמרי.

הגיוס של K Health הוא סיפור הצלחה של רעיון "בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה", במסגרתו מערכת הבריאות הישראלית מציגה גישה (אנונימית) לחברות מסחריות ישראליות וזרות למידע הרפואי הישראלי, הנחשב מגוון ונגיש. כתוצאה מכך יכולות לצמוח חברות חזקות בתחום הבריאות הדיגיטלית, שהן ישראליות ובעלות קשר חזק בישראל, וגם הקופות או בתי החולים מקבלים תגמול עבור חלקם בתהליך. הדיון הער שהתקיים השבוע בעניין נגישות למידע רפואי ישראלי, אגב ההסכם שנחתם עם חברת פייזר, העלה את השאלה האם מגיע גם לציבור הישראלי שהמידע שייך לו תגמול כלשהו עבור המידע.

בינתיים, הציבור אינו מקבל תגמול ישיר, אך ישנו תגמול עקיף בדמות בנייה של חברות בישראל, תעסוקת עובדים והמסים שהן משלמות בישראל (באופן חלקי - כי החברה רשומה בארה"ב).

"המידע שלנו הוא לא מידע מפחיד ולא רלוונטי כמו ד"ר גוגל"

בלוך מסביר היום כי "המערכת נועדה לעזור לאנשים להבין מה יש להם ולפתור את הבעיה, כשהאמביציה היא ללמד את המכונה את שפת הרפואה. אם אתה מצליח לעשות את זה יש המון דברים שאפשר לעשות. יש לנו אפליקציה חינמית שמשתמשים בה בחינם, ובערך 20% משתמשים בה באופן קבוע. המידע שלנו הוא לא מידע מפחיד ולא רלוונטי כמו ד"ר גוגל.

"מעבר לכך, יש לנו פלטפורמה למתן שירות רפואה מרחוק באמצעות רופאים שלנו. ביקור רופא עולה 150 דולר. מי שמבוטח, משלם 40-50 דולר השתתפות עצמית. אנחנו מציעים שירותי רפואה ב-9 דולר לחודש, או 19 לשימוש חד פעמי ממוקד של כמה ימים.

"אנחנו מציעים מילוי מרשמים, רפואה נפשית, מתן הפניות, טיפול במחלות מין ועוד. זה צריך להיות קל לגשת לרופא. כמו שהיום כל כך הרבה יותר קל לי לגשת למוזיקה, לעומת התקופה בה הייתי ילד בשנות ה-80, ועל כל שיר שרציתי לשמוע הייתי צריך ללכת לקנות תקליט. למה רפואה צריכה להיות שונה? רפואה זה לא מוזיקה, ולא כל דבר אפשר לפתור בכמה דקות. אבל יש דברים שכן".

לגבי החזון אומר בלוך: "בנינו למעשה מערכת בריאות שלמה, מחוזקת בבינה מלאכותית ומחוברת להרבה ארגונים אחרים. הרופאים היום לומדים את מקצוע הרפואה באופן שולייתי, כמו שלמדו לפני יותר ממאה שנה. לוקח לרופאים הרבה מאוד זמן ללמוד מידע חדש. רופאים הם בני אדם. אנחנו יכולים לעזור לרופאים ללמוד מהר יותר, בעזרת הבינה המלאכותית. אנחנו מגייסים המון כסף ואנחנו רוצים לעשות דברים משמעותיים".