מייסד תנועת העצמאים "אני שולמן" אביר קארה הצטרף למפלגת ימינה

אביר קארה הודיע כי שוריינו ל"שולמנים" חמישה נציגים ברשימה של ימינה • "נדאג שהממשלה תיתן את המענה הנכון. הגיע הזמן לרסק את הרגולציה" • נפתלי בנט: "אנחנו הבית של חצי מיליון העצמאיים ובעלי העסקים בישראל"

אביר קארה, מייסד "אני שולמן" בהפגנה של העצמאיים / צילום: שלומי יוסף
אביר קארה, מייסד "אני שולמן" בהפגנה של העצמאיים / צילום: שלומי יוסף

מייסד תנועת העצמאים "אני שולמן", אביר קארה הודיע כי הוא הצטרף למפלגת ימינה וכי שוריינו ל"שולמנים" חמישה נציגים ברשימה. על פי ההסכמות בין בנט לאביר קארה, קארה ייכנס לעשירייה הראשונה של המפלגה, ועוד שני "שולמנים" יהיו בעשירייה השניה.

קארה פתח את ישיבת הזום שכינס כדי לבשר על הצטרפותו לנפתלי בנט, ואמר: "איזה ערב מרגש. אני שמח לראות את כל משפחת שולמן כדי לדעת שזה ערב מרגש עבור כל אחד ואחת מאיתנו. בואו נדבר על הריצה המשותפת שלנו בשנה וחצי האחרונות. 

יש פה אנשים מדהימים. מה שקרה כאן מדהים. לראות את הערבות ההדדית ואהבת החינם. בכל המקומות שממשלת ישראל נכשלה אתם הייתם אלה שקמו והצליחו. מאות מתנדבים כאן עשו את העבודה הטובה ביותר בארץ ישראל. אנחנו צריכים לקחת ולתרגם את המעשים שלנו שלב אחד קדימה. אנחנו חייבים להמשיך בריצת המרתון. כדי להעביר רפורמות אדירות אי אפשר להשתמש באותם כלים קיימים, באותם פוליטקיאים. כמי שצפה בשנה האחרונה הזאת מבפנים ומבחוץ, הצלחנו להביא לכך שבכנסת הבאה לא יהיה שולמן אחד, יהיו הרבה שולמנים. קיבלנו החלטה להצטרף עם חמישה נציגים למפלגה הטובה ביותר, וזו שהולכת להיטיב עם העצמאים - רשימת ימינה. אנחנו הולכים לעשות את זה חזק".

עוד אמר קארה: "אני רואה כאלה שרוקדים על המסך (בעקבות הודעתו, א' ל"ו), ואני קורא לכל החברים - בואו נעשה ראש ממשלה חדש. בואו נדאג לכך שיהיה פה ראש ממשלה חדש, עם אותן עוצמות שהיו לנו בשטח. בשנה האחרונה יצא לי לעבוד עם בנט וראיתי איש חדור מטרה מלא מוטיבציה ומלא רצון לעשות. רק לבנט אכפת מהכלכלה".

קארה המשיך ואמר: "אני לא פוליטיקאי . אני חייל של כל אחד ואחד מכם. אני אהיה זמין תמיד כדי שכל אחד ואחד מכם יקבל את המענה. נדאג שהממשלה תיתן את המענה הנכון. הגיע הזמן לרסק את הרגולציה. עם מפלגות אחרות אי אפשר לעשות את זה. הדרך היחידה שיוקר המחיה ויוקר הדיור ירדו זה שיהיה פה יוזמה פרטית שכל אדם יוכל לקבל את שכרו על פי עמלו. שימדדו אותנו לפי מה שאנחנו עושים. המדינה צריכה לדעת לתגמל יזמים ויוזמה פרטים. אנחנו הולכים עם בנט כי אני מאמין שהם ילכו אתנו יד ביד עם הדברים שאנחנו מאמינים בה".

קארה הוסיף כי הוא דרש רשימה של דברים שייכנסו להסכם הקואליציוני, ובנט הסכים לכולם. בתום דבריו, הזמין קארה את בנט לדבר, תוך שהוא אומר "אני קורא לראש הממשלה הבא לדבר".

בנט פתח את דבריו ואמר כי "ימינה והשולמנים מהיום זו משפחה אחת. עשיתם פה קברת דרך אדירה. אנחנו הופכים להיות הבית של חצי מיליון עצמאים ועסקים בישראל. אני יודע מה זה להיות בעל עסק. הקמתי בעשר אצבעותיי עסק וגם אשתי הקימה עסק, ואנחנו יודעים כמה זה קשה היום. הייתי עושה עסק עם המדינה - אל תעזרו אבל אל תציקו עם הרגולציה והפקחים והרשיונות המטרה שלנו להפוך את מדינת ישראל לגן עדן לעצמאים וליזמים. לפרוש שטיח אדום, לתת את התנאים לבעלי עסקים קטנים בינוניים וגדולי םיוכלו להצליח".

קארה עמד בימים האחרונים בלב סערה תקשורתית בעקבות תחקיר שפורסם ב"חדשות 12", במסגרתו נחשפו הקלטות שלו מפגישה שערך עם ראשי ארגוני עצמאים ובה הוא מסביר כי אין לעצמאים סיכוי להיכנס לכנסת בבחירות הקרובות אלא אם יחברו למפלגה קיימת. עוד נשמע קארה אומר בהקלטות כי הוא רואה "כפיות טובה" מצד העצמאים. קארה אמר באותן פגישות, כי בכוונתו לחבור לגדעון סער או לימינה בראשות נפתלי בנט.

קארה הגיב על התחקיר בפוסט שפרסם בקבוצת הפייסבוק "אני שולמן" שבו כתב: "יש פוסטים שפשוט לא הייתי רוצה לכתוב. זה אחד מהם. בא לי לכתוב על העשייה המדהימה שלנו ולא על טלפונים אנונימיים מאיימים לאשתי בשעות הלילה, על ימים שצעקתי לקירות ועל מסע מתוזמר ומתוכנן לפגיעה במשפחתי, בי ובכם בכולנו. לצערי, עם ההצלחה של השולמנים, מגיעים גם אנשים שמחפשים לפגוע ולהכפיש. בימים האחרונים, ככל שהמפלגות מזהות את הכוח האדיר שיצרנו, כל מני נשמות טובות מוציאות עליי הקלטות, הדלפות וצילומי מסך שמוצאים מהקשרם".

מתקפה מתוכננת ונבזית

עוד כתב קארה בפוסט: "אני פועל בשקיפות ואין לי מה להסתיר לכן אצרף חלק בתגובות. אתמול בערב, למשל, ב'חדשות 12', פורסם חלק משיחה שבה ניסיתי להביא לאיחוד של פעילי עצמאים פנימה לתוך התנועה המדהימה שיצרנו. לצערי, אותם פעילים בחרו לערוך שברי משפטים ולעשות מהם רכילות צהובה. כל מי שמכיר את משפחת השולמנים ואותי יודע שאין דבר יותר הזוי מזה. זה לא מקרי. זאת מתקפה מתוכננת ונבזית. דוח שקיבלנו מחברת סייבר קפולה חושף רשת מתוכננת ומסועפת של בוטים ופרופילים מזויפים שמנוהלת על ידי גורמים שמבקשים לפגוע בשולמנים".

לטענת קארה, "כחלק מהניסיונות של גורמים בעלי אינטרס לפגוע בנו, יש גם הכפשות ואיומים אישיים עליי ועל משפחתי. הבוקר פרסם עיתונאי בתאגיד קטעי התכתבויות נטולות הקשר בהן דיברתי בצורה בוטה. כשהמתקפות הן עליי, מילא. לא אכפת לי. אני איש פשוט, באתי מהשטח, בכוונתי לשנות וכמי שעומד בחזית אני לוקח כמעט הכל בחשבון. אבל הייתה תקופה בה אשתי הייתה מקבלת טלפונים מאיימים באמצע הלילה. כשהאיומים והפגיעות הגיעו לאשתי ולבני הקטן, עניתי מידי פעם באגרסיביות. הודעות שהגיעו לעיתונאים וגם הן כמובן שופצו מעידות כביכול שאפילו איימתי על אנשים שאהרוס את ביתם עם רימון. כשמאיימים על משפחתי אני מגיב חזרה. יכול להיות שיש אנשים שלא אמורים היו להיפגע, בתקופה הזו לא יכולתי לדעת מי אמיתי ומי לא ולכן ממי שאולי נפגע ממני אני מבקש סליחה ומצר על כך".

עוד הוסיף קארה, כי הוא ימשיך בבניית ארגון "אני שולמן" כארגון מעסיקים ועוסקים קבוע, שיהיה בית לכל עצמאי בישראל "בלי קשר לדת, צבע, מין או עמדה פוליטית".

"ההתפתלות של ראש הממשלה מול הוועדים"

היום, זמן קצר לפני שהתפרסמו ההערכות על חבירתו של קארה לימינה של בנט, פרסם קארה הסבר מפורט מדוע לא יחבור לראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר ניסה לאחרונה לשכנע את העצמאים לא להקים מפלגה נפרדת בפגישה.

"למה סירבנו להצעות להצטרף לליכוד?", פתח קראה את הפוסט וכתב: "זה לא סוד, ופורסם בכל במה, שסירבנו להצעות להצטרף לליכוד. האמת היא, שיש בליכוד לא מעט חברי כנסת ושרים שידענו לעבוד איתם די טוב בשנה האחרונה, אנשים מצויינים עם כוונות טובות. אבל מהליכוד לא נצליח להביא מהפכה. כי הליכוד לא יכול. רק אתמול ראינו את ההתפתלות של ראה"מ מול ועדי העובדים, שלא משרתים את העובד הקטן, הם תמיד אומרים שהם מייצגים את העובדים החלשים, כשבעצם הם אלו שיוצרים אותם! המונופול הזה מייצג את המנגנונים השבעים, הלא שקופים ואלה שמתנגדים בנחרצות לכל התייעלות במגזר הציבורי. למה שלא יתנגדו? שולמן משלם את החשבון.

אפילו ראש הממשלה אמר בעצמו וחזר בו, בדיוק מאותה סיבה שבגינה פוסט זה נכתב. הליכוד והעומד בראשו מיהרו לצלצל לקבוצות הלחץ, להסביר, להתנצל, להתפתל. במדינת ישראל כל מי שפועל למען האינטרס הצר שלו ונגד הציבור הרחב - מקבל פרס. המסר לציבור? תקימו קבוצה, תאיימו לעשות נזק ותרוויחו דמי שתיקה, את זה אנחנו מתכוונים לשנות, שולמן כבר לא ישלם".

עוד הוסיף קארה: "משרדי הממשלה שלא עונים לטלפון בזמן שהציבור כולו קרס ובפרט שעצמאים קורסים תחת הסגר במשבר הקורונה. אלה הרגולטורים שקוברים אותנו תחת הרים של ביורוקרטיה וכל הרפורמות לא מעניינות אותם ולא מרגשות אותם. כל מי שפועל נגד יוזמה חופשית, נגד ההצלחה של השולמניות והשלומנים החרוצים - ידו על העליונה. והליכוד? עומד מנגד ומושך בכתפיים למרות יותר מעשור בשלטון. בשיחה עם ראה"מ גילינו שכולם אשמים - המשפטנים, הפקידים, כחלון, בן גוריון. רק מפלגת השלטון לא נוטלת אחריות".

בתום נאומו של קארה, אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט: "מברוק גדול על היום הזה. היום, ימינה והשולמנים זו משפחה אחת. אנחנו הבית של חצי מיליון העצמאיים ובעלי העסקים בישראל, של כל מי שנאבק לקיים עסק במדינה שלנו. אני יודע מה זה להיות בעל עסק, הקמתי בעשר אצבעותיי. אנחנו יודעים כמה זה קשה, כמה הממשלה לא עוזרת. המטרה שלנו מאוד חדה: להפוך את ישראל לגן עדן לכל מי שרוצה ליזום, לפרוש שטיח אדום כדי שבעלי עסקים יוכלו להצליח.

"בממשלה שאני אקים ב-23 במרץ אנחנו רוצים עוד אנשי עשייה, לא עוד פוליטיקאים. במשבר הקורונה בקבינט לא היה אף נציג של המגזר העסקי וזה זעק. הדבר הזה הולך להשתנות. בשנה וחצי האחרונות אביר ואתם עשיתם היסטוריה, העליתם את העסקים לראש התורן. אני רוצה אנשים פייטרים כמו אביר וכמוכם. החיבור הוא בין השולמנים כולם לבין ימינה, לא רק אביר מגיע אלא כולכם כקבוצה . כמשפחה אחת אנחנו נילחם ונכניס בממשלה בראשותי מספר מהליכים משמעותיים שישנו את המצב. ימינה נפתחה לכל עם ישראל, שכירים ועצמאיים, דתיים וחילוניים, לחרדים, מסורתיים, יהודים, ערבים - יש מקום לכל מי שמאמין בדרכנו הציונית והלאומית, של כלכלה חופשית, של לתת לאנשים לשגשג ולנפש האדם לפרוח ולהקים עסקים בישראל. היום זה ימינה והשולמנים ביחד".

 

מה בנט עשה כשר הכלכלה?

עו"ד רועי כהן, נשיא להב מספר 2 במפלגת תנופה בראשות עפר שלח, הגיב להצטרפותו של אביר קרא למפלגת ימינה, ואמר כי "שוב מנסים לזרות חול בעיני ציבור העצמאים שפוליטיקאים ותיקים שיכלו לשנות ולא עשו כלום למען העצמאים הם הפיתרון, הצטרפות לנפתלי בנט יו"ר מפלגת ימינה אין בה כל בשורה, נשאלת השאלה מה הוא עשה למען ציבור העצמאים כשר הכלכלה? הכי קל היום זה לפזר הבטחות. כל אותן הממשלות שבהן בנט היה חבר בכיר, הצביעו פעם אחר פעם נגד כל ניסיון לקדם דמי אבטלה לעצמאים, אני בטוח שציבור העצמאים מספיק נבון וחכם לדעת מי באמת יפעל למענו בכנסת הבאה במעשים ולא במילים".

דותן סופר, יו"ר מפלגת העצמאים "עצמנו", אמר בתגובה להצטרפות: "אנחנו רצינו שאביר יהיה איתנו ויוביל מפלגת עצמאים אמיתית, עכשיו לא תהיה ברירה אלא לרוץ בלעדיו, במפלגת עצמאים עצמאית, שתייצג את השולמנים בכנסת ב- 100%, בלי לפזול כל הזמן לאינטרסים של קבוצות לחץ אחרות. גם אביר יודע שרק מפלגת עצמאים אמיתית תוכל לפתור את הבעיות הקשות שמחריבות עסקים ומשפחות בישראל, העובדה שהוא בחר ללכת למפלגה שמייצגת בעיקר ציבורים של שכירים וקבוצות לחץ פוליטיות היא יום שחור למאבק העצמאים בישראל, אבל אנחנו ננצח בו גם בלי אביר".