משרד ההשקעות באבו דאבי יקים משרד חדש בתל אביב

במסגרת הידוק היחסים הכלכליים בין ישראל לאיחוד האמירויות, משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) מקים שמונה משרדים חדשים בעולם ובהם אחד בתל אביב • המשרדים הנוספים יוקמו בניו יורק, סן פרנסיסקו, פרנקפורט, לונדון, פריז, בייג'ינג וסיאול

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק
אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק

משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) מקים שמונה משרדים חדשים בעולם ובהם אחד בתל אביב, במסגרת הידוק היחסים הכלכליים בין ישראל לאיחוד האמירויות ככלל ולאבו דאבי במיוחד. המשרדים הנוספים יוקמו בניו יורק, סן פרנסיסקו, פרנקפורט, לונדון, פריז, בייג'ינג וסיאול. בהודעת ADIO נאמר כי זה מהלך במסגרת יוזמות אסטרטגיות, שבהן הוא מתחייב להגביר את התמיכה במשקיעים סביב העולם, במטרה להרחיב את טווח הפעילות של ADIO בשווקים מרכזיים בחו"ל, בהם הוא מחפש למשוך עסקים חדשניים שיצמחו באמירות.

אבו דאבי מדורגת במקום ה -12 בעולם בדוח הלאומי של הבנק העולמי של 2020 במדד עשיית עסקים בקלות, וביססה את מעמדה כיעד השקעה מוביל. הסביבה העסקית המאפשרת, התשתית המבוססת והתמיכה שאין כדוגמתה עוזרות להניע הזדמנויות מסחריות משמעותיות עבור חברות חדשניות. רשת המשרדים הבינלאומית של ADIO תתמקד בהקלת קשרים בין חברות בשווקים שלהן לבין אבו דאבי, ותציג בפני המשקיעים הבינלאומיים את היתרונות בהתרחבות לאמירות.

ההתרחבות הבינלאומית של ADIO משלימה את תוכנית החדשנות שהשיקה בהיקף של 2 מיליארד דולר, המספקת תמריצים, פיננסיים ולא פיננסיים, לעסקים מונעי חדשנות באזורים בעלי צמיחה גבוהה, על ידי גישה ממוקדת יותר בתמיכה במשקיעים.

ADIO חברה לאחרונה לקבוצת (G42 (Group 42, חברת הבינה המלאכותית ומחשוב ענן הממוקמת באבו דאבי, שהקימה גם היא משרד בתל אביב. משרדי ADIO, הממוקמים במשותף עם G42, יאפשר שיתוף-פעולה הדוק יותר בין שני הגופים ויאיץ הזדמנויות לחברות ישראליות ממוקדות טכנולוגיה המבקשות להתרחב לאמירות. בנוסף ADIO חברה למיקרוסופט ו-Plug and Play במטרה לספק מימון אסטרטגי לפרויקטים מרכזיים התומכים בחברות מונעות צמיחה הנמצאות בשלביהן המוקדמים.

פתיחת המשרד בישראל עשויה לפתוח פתח לחברות סטרטאפ ישראליות, שעד כה לא זכו לתשומת לב רצינית של משקיעים מהמפרץ.

מוחמד עלי אל שורפה, יו"ר ADIO, אמר: "אבו דאבי מעוניינת להמשיך לבנות יחסים כלכליים אסטרטגיים מובהקים עם השותפים הבינלאומיים שלנו על ידי קידום הזדמנויות השקעה משותפות ותמיכה ביזמים ובחברות גלובליות, וזאת במטרה להמשיך במימוש פיתוח כלכלי בר קיימא לאמירות. הנציגות תשמש גשר בין שווקים בינלאומיים מרכזיים לבין ההזדמנויות הקיימות, ויפתחו אזורים חדשים לשיתוף-פעולה בין המגזר הפרטי המקומי לאלה הבינלאומיים".

סעיד חשיש, מנכ"ל מיקרוסופט איחוד האמירויות הערביות: "חברות סטארט-אפ ממלאות תפקיד חיוני בהנעת הגל החדשני החדש ובזירוז הצמיחה הכלכלית. אבו דאבי הפכה לפלטפורמת זינוק מבטיחה עבור חברות סטארט-אפ להחיות את רעיונותיהן. השותפות האסטרטגית שלנו עם ADIO מדברת על המחויבות של מיקרוסופט כשותפה טכנולוגית עולמית לאפשר ליזמים מתחילים לפתח, להגדיל ולבנות עסקים עם טכנולוגיה חדשנית, ומאפשרים להם להשיג יותר".