לא רק ארה"ב: עדיקה מרחיבה את הפעילות הבינלאומית לבריטניה

בחברה מעריכים כי בסוף הרבעון הרביעי של 2020 היקף פעילות עדיקה בחו"ל יהיה לראשונה קרוב להיקף המכירות של החברה בישראל • בנוסף, עדיקה מעדכנת על הארכת הסכם השירותים לגולף להפעלת אתרי האונליין שלה עד לחודש ספטמבר

סניף של רשת עדיקה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף של רשת עדיקה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת המסחר המקוון עדיקה מרחיבה את הפעילות הבינלאומית שלה מחוץ לארה"ב. החברה, שבשליטת גולף, השיקה במהלך החודש הנוכחי אתר אונליין שפונה לשוק הבריטי. זאת, כפי שמסרה החברה, "בהמשך לאינדיקציות חיוביות ועקביות בקצב הפעילות במדינה זו, כפי שמשתקפות מפעילות הדרגתית ומבוקרת לבחינת הפוטנציאל הגלום בה במהלך שנת 2020".

עוד מציינת עדיקה כי לאחר כשנתיים מכניסתה לפעילות במגזר הבינלאומי, הכנסות החברה ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי "מתקרבות לראשונה" להכנסותיה מפעילותה בישראל.

בנוסף מעדכנת עדיקה כי הסכם מתן השירותים שמספקת עדיקה לגולף להפעלת פלטפורמות האונליין שלה יוארך עד סוף ספטמבר 2021. לצד זאת, מציינים בעדיקה כי הארכת ההסכם כפופה לאישור האסיפה הכללית של החברה, אחרת תקופת ההארכה תקוצר ותסתיים ב-31 במרץ, והצדדים יבצעו התחשבנות בגין התקופה עד מועד זה.

עבור הארכת ההסכם תשלם גולף לעדיקה סכום חודשי קבוע של כ-750 אלף שקל, כשעדיקה מציינת כי הסכום הקבוע הזה יופחת "ככל שגולף תודיע על הפסקת מתן השירותים ביחס לאתר טופשופ".

לא ברור האם ההתייחסות הספיציפית לטופשופ עשויה להצביע על כך שגולף רוצה להעביר את הפעלת אתר האונליין לידיה במקום שימשיך להיות מופעל על-ידי עדיקה, או שיש בכוונה לבחון מחדש את המשך פעילותו. בכל מקרה, נזכיר כי הבעלים של רשת טופשופ הבריטית נקלעה לקשיים פיננסיים ועשויה להימכר.

כך או כך, בנוסף לתשלום החודשי הקבוע תשלם גולף לעדיקה גם עבור הוצאות משתנות, בהן הוצאות מדיה, קידום ושירות לקוחות, הוצאות הפצת המוצרים באתרים שהיא מפעילה עבור גולף, וזאת ללא תוספת של 10% שהייתה קבועה בהסכם המקורי, מה שצפוי להביא לירידה מסוימת בהכנסותיה משירותים.