לידיעת משרד הבריאות: דנמרק משעה הטיסות מאיחוד האמירויות בעקבות "חשד למרמה בבדיקות הקורונה"

לפי שר התחבורה הדני, המידע הגיע לרשויות הדניות מאזרחים שסיפרו על "מקרים ואירועים ספציפיים באיחוד האמירויות" • "רמת האמינות והפירוט של הדיווחים היא גבוהה מאוד ולכן אנחנו לוקחים זאת ברצינות"

ממשלת דנמרק הודיעה כי היא משעה באופן מיידי החל מהיום (ו') את כל הטיסות מאיחוד האמירויות, בעקבות "חשש מוצק" לאי-סדרים ולמרמה בבדיקות הקורונה המוצעות במדינה לנוסעים המיועדים לעזוב אותה ונדרשים להציג בדיקות שליליות לפני העלייה למטוס. הרשויות בדנמרק חוששות במיוחד מייבוא מוגבר של המוטציה הדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, שהתגלתה בשיעור ניכר בקרב החוזרים מאיחוד האמירויות.

שר התחבורה הדני, בני אנגלברכט, אמר לתקשורת הדנית כי הצעד החריף נעשה בעקבות "חשד שישנה רשלנות מכוונת או כזו שנעשית בשל חוסר תשומת לב בנוגע לבדיקות הקורונה שמתקיימות בדובאי ובאיחוד האמירויות כולה, ושהן חלק מהדרישה לפיה נוסעים יציגו תוצאות שליליות לפני העלייה למטוס". הוא דיווח כי המידע הגיע לרשויות הדניות מאזרחים שסיפרו על "מקרים ואירועים ספציפיים באיחוד האמירויות". "רמת האמינות והפירוט של הדיווחים היא גבוהה מאוד ולכן אנחנו לוקחים זאת ברצינות", ציין.

כתוצאה מחשד זה, הודיעה דנמרק על ביטול כל הטיסות לחמשת הימים הקרובים, במהלכם תבדוק את הנושא. החל מ-9 בינואר, כל הטסים מאיחוד האמירויות לדנמרק נדרשים להציג בדיקות קורונה שליליות לפני העלייה על המטוס. גם ישראל הצטרפה לדרישה זו, וכל הנוסעים מאיחוד האמירויות או מכל מדינה אחרת נדרשים להציג בדיקה שלילית שנעשתה ב-72 השעות האחרונות. הם אמורים להישלח בכל מקרה לבידוד במלוניות, אך בימים האחרונים נרשמו התפרעויות רבות של נוסעים רבים ששבו מאיחוד האמירויות ודרשו לבצע את הבידוד בביתם.

הדנים דיווחו כי המקרים הקשורים למוטציה הדרום-אפריקאית שהתגלו בדנמרק היו מנוסעים שהגיעו מדובאי. שר התחבורה העריך כי ייתכן שהאיסור על הטיסות יוארך מעבר לחמישה ימים, בעקבות העובדה כי לרשויות הדניות אין יכולת לפקח על טיב הבדיקות שנעשות במדינה ועל ההקפדה על הנהלים.