מהפך בבחירות לראשות בל"ד: סמי אבו שחאדה הוא היו"ר הבא

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מיפו ניצח את היו"ר הנוכחי חבר הכנסת מטאנס שחאדה ברוב של 59% מקולות חברי ועידת המפלגה לעומת 41% • היו"ר היוצא לא יהיה ברשימת בל"ד לכנסת הבאה

ח"כ סמי אבו-שחאדה, יו"ר בל"ד הנבחר
ח"כ סמי אבו-שחאדה, יו"ר בל"ד הנבחר

מהפך בבחירות לראשות רשימת מפלגת בל"ד לכנסת. חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מיפו ניצח את היו"ר הנוכחי חבר הכנסת מטאנס שחאדה ברוב של 59% מקולות חברי ועידת המפלגה לעומת 41%.

היו"ר היוצא לא יהיה ברשימת בל"ד לכנסת הבאה, שכן חוקת המפלגה לא מאפשרת התמודדות על מקום נוסף לאחר הפסד בבחירה לראשות המפלגה. אבו שחאדה היה חבר מועצת עיריית תל אביב כשייצג רשימה של ערביי יפו, והצטרף לקואליציה של רון חולדאי. מנגד הוא נחשב בעל דיעות נוקשות יותר מאלה של מטאנס שחאדה, שניסה לשכך מעט את הרושם והתדמית שנוצרו למפלגה בעידן חברת הכנסת חנין זועבי.

אבו שחאדה ספג ביקורת ציבורית בישראל לאחר שהשתתף באירוע שחרורו של מחבל שישב בכלא בגין קשירת קשר עם חמאס לעשות פיגועים בישראל, ולאחר חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות התעמת עם נציגי האמירויות שהשתתפו בדיון בכנסת. אחריו ברשימה יהיו חברת הכנסת היבא יזבק ואחריה ג'ומעה אזברגה ואיאד ראבי.

בינתיים עדיין לא ברור אם המשותפת תמשיך ביחד גם בבחירות הבאות. מחר (א') אמורה להתקיים פגישה בין ראשי ארבע המפלגות המחברות את המשותפת והם ידונו בהצעת פשרה שעלתה בניסיון לגשר על הפערים. לפי ההצעה המשותפת לא תשתתף בהצעות חוק הנוגעות לקהילת הלהט"ב כדרישת רע"מ, המפלגה האיסלמית, ומנגד חבר הכנסת מנסור עבאס יכריז כי אין בכוונתו לשתף פעולה עם בנימין נתניהו בשום צורה.