הבורסה בת"א | סיקור שוטף

התחזקו הירידות בנעילה: ת"א 35 איבד 1.3%, אירודרום צנחה ב-7.4%

מדד הבנקים איבד 1.2%, מנגד מדד ת"א ביומד עלה ב-1.2% • שיכוון ובינוי איבדה 2.8%, אלוני חץ ירדה ב-3%, עזריאלי איבדה 2%

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:00

המסחר בבורסה ננעל בירידות שהתחזקו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 איבד 1.3%, מדד הבנקים איבד 1.2%, מנגד מדד ת"א ביומד עלה ב-1.2%.

שיכוון ובינוי איבדה 2.8%, אלוני חץ ירדה ב-3%, עזריאלי איבדה 2% ואירודרום צנחה ב-7.4%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1 מיליארד שקל.

15:20

המסחר בבורסה מתנהל בירידות. ת"א 35 מאבד 0.9%, מדד ת"א 90 יורד ב-0.8% ומדד הבנקים מאבד 0.9%. מדד ת"א ביומד מטפס ב-1.9% נגד המגמה בשוק, בריינסווי בולטת בעלייה של 8.5%, אבגול קופצת ב-5.8%.

בזק יורדת ב-1%, הראל השקעות ב-2.5%, אלוני חץ יורדת ב-2.5%, שטאורס ב-1%. 

14:30

התמתנו הירידות בבורסה בתל אביב. מדד הבנקים מאבד 0.5%, ת"א 35 יורד ב-0.6%, כך גם מדד ת"א 90, מדד ת"א ביומד עולה ב-2.1%.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, אמר היום בפורום שוק ההון השנתי של דן אנד ברדסטריט, כי  "קרו שני שינויים טקטוניים במהלך השנה האחרונה שתומכים בעליית אינפלציה בעולם. הראשון הוא שהממשלות הזרימו כסף למשקי הבית בהיקף שלא נרשם מאז השנים שלאחר מלחמת העולם השנייה. השני הוא שהבנקים המרכזיים שינו תפיסה ואומרים לנו שהם לא מתכוונים להעלות ריבית אלא אם ממש, אבל ממש, לא תהיה להם ברירה. השילוב של שני כוחות אלו צפויים לדחוף את האינפלציה בעולם כלפי מעלה. בנוסף, כשיחס החוב לתוצר של ארה"ב מתקרב ל-150%, יש אינטרס ברור לתת לאינפלציה לזנק. זהו יחס חוב שאי אפשר לצמצם דרך מדיניות אחראית אלא רק דרך שחיקה שלו על ידי אינפלציה".

טל קדם מנכ"ל הראל פיננסים אחזקות אמר באותו פורום כי "הסיכוי לתיקון של 10% בסקטורים מסוימים עלה אחרי העליות החדות וקפיצת המכפילים - ב-2021 חשוב יהיה לבחור את הסקטורים הנכונים. ב-2021 לא נכון יהיה לשאול אם אנחנו בשוק דובי או שורי - אלא אם בחרנו את הסקטורים הנכונים. כלכלה ירוקה ו-ESG אלה המגמות לשנים הקרובות וחשוב שנהיה שם כבר עכשיו, בתחילת הדרך של ביידן".

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה בהובלת מדד הבנקים שמאבד כ-1% מערכו. מדד ת"א 35 מאבד 0.7%, ת"א 90 יורד ב-0.6% ומנגד מדד הביומד עולה ב-1.9%.

גילת מזנקת ב-12%, וויטסמוק קופצת ב-18%, נקסט ג'ן עולה ב-8%.

חברת אקסיליון  תחבורה חכמה תפעל להקמת עיר דיגיטלית תאומה מבוססת על תשתית ענן Azure של מיקרוסופט לניתוח מערך התחבורה במחוז Pitkin והעיר אספן במדינת קולורדו, ארה"ב בשיתוף חברת ההנדסה Mead & Hunt, לאחר שזו זכתה במכרז (RFP) לביצוע פרויקט Upper Valley Mobility Enhancement Study. במסגרת הפרויקט אקסיליון תספק מצלמות מבוססות בינה מלאכותית הכוללות מידע על מיקום (GPS) ומחוברות בזמן אמת לענן מיקרוסופט Azure כ-IoT אשר יותקנו על רכבים במחוז Pitkin ובעיר אספן ואשר באמצעות המידע המבוסס Computer Vision שייאסף מהם תבנה עיר דיגיטלית התאומה, בענן Azure של מיקרוסופט, המאפשרת ניתוח כולל של מצב התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם ב-606 מיליון שקל. 

12:00

נקסט ג'ן   הנמצאת בהליך למיזוג חברת סנט-טק מדיקל, המפתחת טכנולוגיה ייחודית לדיאגנוסטיקה בנשיפה, מדווחת כי סנט-טק הודיעה לחברה על חתימת הסכם עם חברה גרמנית לאספקה של 100 מערכות VOX, מערכות דיאגנוסטיקה באמצעות נשיפה. מערכת ה-VOX עוברת בימים אלה ניסוי ולידציה במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). לפי הודעתה החברה, חמש מערכות ראשונות יסופקו כבר בשבועות הקרובים על מנת לאפשר לסנט-טק לעמוד בהסכם שת"פ עם מפיץ באיחוד אמירויות. ההתקשרות עם הספק הגרמני הנה ל-5 שנים ובמסגרתה התחייבה סנט-טק על הזמנת 5 מערכות דיאגנוסטיקה באמצעות נשיפה, לכל הפחות במסגרת כל הזמנה.

11:00

ירידות קלות בבורסה, כשמדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.2%.

וויטסמוק  קופצת ב-23% ומשלימה התקדמות של יותר מ-600% בשלושה חודשים. החברה דיווחה הבוקר כי קיבלה התחייבות סופית ומחייבת בכתב מהמשקיעים ירון יעקובי וזאב ברונפלד להשקעה של כ-30 מיליון שקל בחברה תמורת הקצאה של כ-9 מיליון מניות. 

 ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות בלאומי שוקי הון, מציינים בסקירתם השבועית כי "בהנחה שתהליך ההתחסנות בארץ ובעולם יימשך באופן שיאפשר בהדרגה לענפי המשק השונים לחזור לפעול באופן מלא, צפויה עלייה משמעותית בסביבת האינפלציה במהלך השנה הקרובה. להערכתנו, במהלך הרביע השני של 2021, צפויה האינפלציה לחזור לערכים חיוביים ועד סוף השנה עשויה להגיע לסביבות 1.0% או מעט למעלה מזה. יש לציין כי גם הציפיות משוק ההון לאינפלציה בשנה הקרובה טיפסו במידה ניכרת בשבועות האחרונים, בדומה למגמה בעולם, אם כי הן עדיין מעט נמוכות יותר מ-1%." 

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 שומר על יציבות ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.1%.

עליות חדות נרשמות במניות אודיוקודס, נייר חדרה , לייבפרסון , או.פי.סי ואוגווינד 

אקסל סולושנס  דיווחה כי ביום שישי התקשרה בהסכם לרכישת 55% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת צ'יפ פי.סי. טכנולוגיות בעסקת מזומן ומניות בהיקף של כ-4 מיליון שקל. צ'יפ פי.סי. עוסקת בפתרונות מחשוב מנוהלים של תחנות רזות בסביבת ענן ומחשבי מיני כבסיס להקטנת עלויות, שליטה ואבטחת מידע.

חברת הפוד-טק נקסטפרם טכנולוגיות בע"מ, העוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיות ורכיבי תזונה חדשניים פונקציונאליים וטבעוניים מבוססי שמרים ללא הנדסה גנטית ( non-GMO ) למגוון שימושים לשוק המזון, תוספי המזון ולשוק הצומח של תחליפי החלבון, הודיעה על השלמת הנפקה ראשונה לציבור ( IPO ) של מניות לפי שווי של כ-115 מיליון שקל אחרי הכסף. סך הכל גייסה החברה כ-35.2 מיליון שקל, כולל כ-4.7 מיליון שקל מבעלי מניות קיימים.

היום מציינים ארבע שנים להרחבת מדד ת"א-25 למדד ת"א-35. לאחר עדכון המדד הנוכחי, שייכנס לתוקף ב- 7 בפברואר משקל חברות הטכנולוגיה במדד ת"א-35 עלה מ-15% בשנת 2017 ל-27% כיום.

09:35

הכשרת הישוב  הודיעה היום כי קיבלה היתר בנייה ותחל עוד השבוע בביצוע שלב א' של פרויקט Aura Vita בהיקף של כ-600 יחידות דיור בפרושקוב, בסמוך לוורשה, בפולין. הקרקע נרכשה בתחילת 2020 תמורת כ-33 מיליון שקל. היקף ההשקעה בהקמת  הפרויקט צפוי להסתכם בכ-153 מיליון שקל. החברה צופה כי היקף המכירות יסתכם בכ-190 מיליון שקל, המשקף רווח חזוי של כ-37 מיליון שקל, ושיעור רווחיות של כ-20%. 

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות. זאת לאחר שביום שישי נרשמה מגמה מעורבת בוול סטריט.  מדדי הדאו וה-S&P 500 רשמו ירידות של 0.57% ו-0.3% בהתאמה, בעוד הנאסד"ק התאושש לקראת סיום המסחר וננעל בשיא, בעלייה של 0.1%, נמשך מעלה על ידי מיקרוסופט ופייסבוק. 

2. הדואליות יתמכו

מרבית המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים. טבע  עם 5%, גילת  15%, אודיוקודס 4.4%, אורמת 1.5%, אורמד  25%, לייבפרסון כ-2% ופורסייט 7% כך שהן צפויות לעלות היום. מנגד, נייס  עם פער שלילי של כ-2.2% וטאואר כ-1%. 

3. הממשלה צפויה להחליט על סגירת נתב"ג לשבועיים

היום (א') הממשלה צפויה לאשר את סגירת נתב"ג לשבועיים, זאת בעקבות דיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטרת ההצעה שתובא לממשלה היא למנוע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה. הסיכום העקרוני, בכפוף לאישור הממשלה, כולל את איסור הכניסה והיציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות, ואת צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו ע"י ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה.

4. עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת השבוע להילוך גבוה, כשבין השאר יפרסמו תוצאות החברות מיקרוסופט (יום שלישי, 26 בינואר, לאחר סיום המסחר), פייסבוק, אפל וטסלה יפרסמו ביום רביעי לאחר סיום המסחר ואמזון תפרסם ביום חמישי לאחר סיום המסחר. 

5. פריון גייסה 66 מיליון דולר

ולסיום, פריון נטוורק  דיווחה ביום שישי כי השלימה גיוס של 66 מיליון דולר בהנפקת מניות, לאחר מימוש מלוא האופציה שניתנה לחתמים לרכישת מניות נוספות.

אל על  דיווחה ביום שישי לבורסה כי לא תוכל להשלים הליך נטילת הלוואה אם בית הדין לעבודה לא ידחה את הערעור שהגיש ועד הטייסים. הערעור מתייחס להסכם העבודה שעליו חתמה ההסתדרות מעל ראשם של הטייסים באשר להתייעלות וקיצוצים בתנאי העסקתם. בית הדין המחוזי דחה תביעה שהגישו הטייסים וההכרעה עברה לבית הדין הארצי. אל על מנהלת משא ומתן עם בנקים ועם גופים מוסדיים להלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 82.5%.