"נכס ייחודי בעולם המדיה הדיגיטלית": פריון גייסה 66 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה תכננה בתחילה לגייס סכום של 50 מיליון דולר אך לאור הביקושים הגבוהים, הגדילה את היקף הגיוס ל-57.4 מיליון דולר • לאחר שהחתמים בהנפקה מימשו אופציה שניתנה להם לרכישת מניות נוספות, גדל הגיוס כאמור ל-66 מיליון דולר

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

חברת האינטרנט פריון השלימה בסוף השבוע גיוס של 66 מיליון דולר בהנפקת מניות בנאסד"ק. החברה תכננה בתחילה לגייס סכום של 50 מיליון דולר אך לאור הביקושים הגבוהים, שהיו למעלה מ-350 מיליון דולר, הגדילה את היקף הגיוס ל-57.4 מיליון דולר. לאחר שהחתמים בהנפקה מימשו אופציה שניתנה להם לרכישת מניות נוספות, גדל הגיוס כאמור ל-66 מיליון דולר. החתמים בהנפקה היו אופנהיימר, סטיפל, Roth Capital ו-Lake Street. לפני ההנפקה, בסוף הרבעון השלישי היו לפריון בקופה 60 מיליון דולר.

הגיוס בוצע במחיר של 11.5 דולר למניה, נמוך בכ-17% מהמחיר הנוכחי, 13.9 דולר, המשקף לפריון שווי שוק של 451 מיליון דולר (לאחר שהכפילה את ערכה ב-2020). המניות החדשות מהוות כ-17.7% מהון המניות של פריון לאחר ההנפקה.

הסכום שגויס ישמש את פריון להגדלת ההון החוזר, ולמימון הצמיחה בפעילות שלה, כולל אפשרות למיזוגים ורכישות. פריון רכשה ב-2020 את חברת Pub Ocean תמורת עד 22 מיליון דולר.

פריון, המנוהלת על-ידי דורון גרסטל, מספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. לקראת ההנפקה פרסמה פריון נתונים ראשוניים מדוחות 2020 (שאותם תפרסם ב-9 בפברואר). לפי הנתונים, השנה הסתיימה עם הכנסות של 320-325 מיליון דולר, גבוה מהתחזית המוגבהת שפורסמה החברה באחרונה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-32-32.5 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-80-82 סנט.

"פריון מבססת נכס ייחודי בעולם המדיה הדיגיטלית", מסר יו"ר דירקטוריון פריון, אייל קפלן. "ההנפקה המוצלחת שהשלמנו זכתה לביקושי יתר, ומעידה על אמון המשקיעים באסטרטגיית הצמיחה ארוכת-הטווח שלנו ועל מחויבותנו למצוינות תפעולית וכספית".

בעקבות הגיוס, בבנק ההשקעות Lake Street שהיה אחד מחתמי ההנפקה העלו את מחיר היעד למניית פריון מ-12 דולר ל-18 דולר, פרמיה של 29.5% על המחיר הנוכחי.