תיאבון לפוד-טק: נקסטפרם השלימה הנפקה לפי שווי של 115 מיליון שקל

החברה, המפתחת רכיבי מזון ייחודיים בשמרים, גייסה כ-30 מיליון שקל בעיקר ממוסדיים

נקסטפרם. טכנולוגיה המתבססת על שמרים / צילום: מצגת החברה
נקסטפרם. טכנולוגיה המתבססת על שמרים / צילום: מצגת החברה

חברת נקסטפרם טכנולוגיות המפתחת רכיבי מזון ייחודיים בשמרים, ביניהם חלבונים תחליפיים לחלבון מן החי, השלימה בסוף השבוע הנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב. נקסטפרם גייסה כ-30 מיליון שקל, עיקרם מגופים מוסדיים, לפי שווי חברה של 115 מיליון שקל אחרי הכסף.

בד בבד גייסה נקסטפרם מהמשקיעים הקיימים בחברה סכום של כ-5 מיליון שקל. הללו כוללים את הגופים Cider Holdings, אורגד אגש"ח של הקיבוצים אורטל וגדות, Arancia International וקרן הון הסיכון מיראז' שבשליטת פול מיראז'.

נקסטפרם מצטרפת כאמור לסקטור החלבונים האלטרנטיביים התוסס בבורסה של ת"א, הכולל את מיט טק, מילניום פודטק, סבוריט, ביו מילק (הנערכת למיזוג לתוך השלד הבורסאי פנטזי נטוורק), ומספר חברות נוספות בתחום שבוחנות אפשרות של הנפקה או כניסה לשלד.

נקסטפרם הוקמה על ידי יוצאי חברת אנזימוטק, שעסקה בפיתוח חומצות שומן ייחודיות, ששימשו כתוספי מזון ורכיבים מוספים במזון לתינוקות, ונמכרה לפרוטרום ב-2017. מנכ"ל נקסטפרם, בעז נוי, היה מנהל חטיבת רכיבי המזון של אנזימוטק; ד"ר צפרא כהן, סמנכ"ל המו"פ, שימשה בכמה תפקידים בכירים במערך המו"פ של אנזימוטק; והיו"ר יוסי פלד שימש בעבר כמנכ"ל חברת חומרי הגלם גלעם וכיו"ר אנזימוטק. 

הכנסות ראשוניות בארה"ב

נקסטפרם כאמור מפתחת מוצרים חדשניים המבוססים על שמרים, ללא הנדסה גנטית למגוון שימושים בתעשיית המזון, לרבות תוספי מזון, תחליפי חלבון מן החי ומוצרים נוספים, בהם: שמר משופר לאפייה - שמוסחר לחברת השמרים ללמונד; נוגד חמצון בשם אסטקסנטין, שלרוב מיוצר באצות, ואילו נקסטפרם מסוגלת לייצר אותו בלי הטעמים הייחודיים המגיעים מהאצות, ובריכוז גבוה; וחלבון שמיוצר בשמר והוא בעל ערך תזונתי דומה לשל חלבונים מן החי. מוצר זה עשוי להיות בשוק כבר בתחילת 2022.

עד היום רשמה החברה הכנסות ראשוניות בלבד מהפעילות בתחום נוגדי החמצון בארה"ב. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 היו הכנסותיה כ-27 אלף דולר, ובתקופה המקבילה בשנה קודמת לא היו לה הכנסות כלל. ההפסד הנקי בתקופה זו הגיע ל-2 מיליון דולר. 

לדברי המנכ"ל נוי, "יש תחושה שהשוק הבין את הפוטנציאל של תחום הפוד-טק ובמיוחד החלבונים המיוחדים, וזה שינוי לעומת מה שהיה בעבר. הצלחנו להגיע לשוק יחסית מוקדם ברבעון העמוס הזה, והיה ביקוש לגיוס ועניין רב בקרב הציבור".

יש תחושה שההנפקות בת"א כרגע 'קלות מדי', שהן סוג של בועה?

נוי: "100 חברות הגישו תשקיפים. מה הסיכוי שכולן ראויות? אבל אני חושב כתפיסת עולם שכדאי בישראל להשקיע בטכנולוגיה, וטוב שהדבר יקבל גם ביטוי בשוק ההון".