בשל העדר תקציב: רשות החדשנות עוצרת מענקים חדשים לסטארט-אפים

הרשות הודיעה היום לחברות כי מאחר שלא קיבלה מסגרת תקציב ל-2021, היא אינה יכולה לאשר בשלב הזה מענקים חדשים • מתחילת השנה התקבלו כבר ברשות החדשנות 188 בקשות למענקים שיעלו לדיון רק לאחר קבלת מסגרת התקציב

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות / צילום: איל יצהר
ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות / צילום: איל יצהר

רשות החדשנות, הגוף הממשלתי האחראי על קידום החדשנות הטכנולוגית בישראל, הפיצה היום (א') הודעה בנוגע לעצירת אישור מענקים חדשים לחברות סטארט-אפ. "בשל היעדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2021, רשות החדשנות לא קיבלה עדיין מסגרת תקציב לשנת 2021, ולכן הרשות לא יכולה בשלב הזה לאשר מתן מענקים חדשים", נכתב בהודעה ששלחה הרשות לכל החברות שהגישו בקשה למענק בעבר.

ברשות הוסיפו וכתבו כי "אנו צופים כי נקבל מסגרת תקציב מאושרת במהלך פברואר, ובמועד זה נוכל להחליט בנוגע לבקשות חדשות ולאשר מענקים חדשים".

לפי הודעת הרשות, יש ביכולתה להמשיך לשלם עבור מענקים שאושרו כבר ב-2020 מתקציבים קיימים. חברות יכולות להמשיך להגיש בקשות למענקים, אך לא יקבלו תשובה על הבקשות עד שלא תאושר מסגרת תקציבית לרשות לשנת 2021. מאז תחילת 2020 כבר נצברו ברשות החדשנות 188 בקשות לקבלת מענקים שטרם נידונו כאמור.

אין זאת הפעם הראשונה שבה היעדר תקציב מדינה גורם לעיכובים בעברת מענקי סיוע לסטארט-אפים. בשנה שעברה התעכבה קבלת מסגרת תקציב לרשות החדשנות עד אפריל. בתקופה זו הצטברו 817 בקשות לסיוע על ידי חברות שנידונו כולן באיחור. בעקבות התפרצות הקורונה קיבלה בסופו של דבר אשתקד הרשות תקציב מוגדל של כ-2.3 מיליארד שקל, כדי להפעיל ערוץ מענקים מהיר לחברות טכנולוגיה שנקלעו לקשיים כלכליים על רקע המגפה.