משמאל ומימין, במערכת הפוליטית תוקפים את התוכנית הכלכלית של הליכוד: "תעמולת בחירות"

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו היום תוכנית כלכלית חדשה, שכוללת מענקים והקלות בירוקרטיות • במערכת הפוליטית לא התרשמו והאשימו את השניים בקידום כלכלת בחירות

ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות
ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ פרסמו את תוכנית "9 הצעדים להזנקת הכלכלה", שכוללת שורה של מענקים לאזרחים ולעסקים והקלות בירוקרטיות, וכיאה לתקופת בחירות, זכו לתגובות צוננות משמאל ומימין.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט כתב "כשיכלתם לעשות את כל הפעולות היפות האלה, בחרתם שלא להעביר תקציב ומנעתם הכול. אם עם ישראל היה יכול להאכיל את הילדים שלו בהבטחות של הממשלה הגרועה הזו, לא היו עכשיו אלפי אנשים רעבים ללחם".

בין המבקרים נמנה גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שכתב כי "חרף התנגדות גורפת של בכירי האוצר, נתניהו ונציגו במשרד האוצר ממשיכים לנקוט בגישת אחריי המבול", והוסיף כי "‏ראש הממשלה טוען שנציגו במשרד האוצר, ישראל כ"ץ, עמל הרבה על התוכנית הכלכלית ואני תוהה אם אף אחד במשרד האוצר לא מכיר את התוכנית מי עבד עליה בדיוק?". 

גדעון סער, שעזב את הליכוד כדי להקים את תקווה חדשה ולהתחרות בנתניהו, לא התייחס לתוכנית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר, אבל הציג תוכנית משלו. בציוץ בטוויטר כתב סער: "בישראל יש היום כמעט מיליון מובטלים. לממשלה אין תוכנית − ולהם אין עתיד. תקווה חדשה תוריד את האבטלה שהגיעה לשיא בעקבות הקורונה, ותעודד חזרה לעבודה באמצעות מענקים והטבות למעסיקים שיחזירו עובדים, וגם לעובדים עצמם".

ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, מצדו תקף וטען כי "'התוכנית' של נתניהו היא תוכנית של בית תמחוי ואין בה ולו מנוע צמיחה אחד לחילוץ המשק מהמשבר. כלכלת בחירות חסרת אחריות של פוליטיקאים ציניים שאיבדו את הבושה ומכלים את הרזרבה האחרונה שנותרה בקופת האוצר הנחוצה כל כך כדי לחלץ את המשק מאסון. צריך להרחיק ומהר את נתניהו, כ"ץ והמפלגות החרדיות מתקציב המדינה".

ממפלגתו של רון חולדאי, הישראלים, נמסר כי "תוכניות כלכלית זה לא, במקסימום תעמולה צינית. האיש שאחראי למחדל יום הכיפורים של הכלכלה הישראלית, מי שמנע העברת תקציב מדינה ממניעיו האישיים רק כדי לנסות להימלט ממשפט, עומד כעת בפני הציבור וצוחק לו בפנים".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ צייץ כי ‏"התוכנית הכלכלית של נתניהו היא תצוגת יכולות של תחמנות. לתוכנית הכלכלית שישראל באמת צריכה יש שם: 'תקציב מדינה', אותו נתניהו ושליחיו מנעו בגופם. אחרי הבחירות, נדאג לממשלה של אנשים ישרים שיהיה אפשר לסמוך עליהם שאכפת להם מהכלכלה גם לא בקמפיין בחירות".

מי שעוד הגיב בתקיפות הוא יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שאף כינה את ראש הממשלה ושר האוצר "שני שקרנים", והוסיף כי "אחרי שחיפפו את הדרג המקצועי באוצר ותקעו את התקציב באופן פושע, הם שולפים עוד 'תוכנית' בהפרה של הוראות היועמ"ש".