משרד החוץ פתח היום את שגרירות ישראל באבו דאבי

השגרירות נפתחה עם הגעתו של הממונה על הנציגות איתן נאה • בימים הקרובים יחנכו המשרדים הזמניים שבהם תפעל השגרירות עד למציאת מבנה קבע

איתן נאה, השגריר באבו דאבי / צילום: משרד החוץ
איתן נאה, השגריר באבו דאבי / צילום: משרד החוץ

משרד החוץ פתח היום (א') רשמית את שגרירות ישראל באבו דאבי, עם הגעת הממונה על הנציגות והשגריר המיועד, איתן נאה. לפי הודעת משרד החוץ, השגרירות בבירת איחוד האמירויות הערביות תתמקד בעניינים הכלכליים, תקדם את מכלול היחסים בין המדינות בכל המישורים ותרחיב את הקשרים עם הממשל האמירתי, גופים כלכליים והסקטור הפרטי, גורמי אקדמיה, תקשורת ועוד.

עד מציאת מבנה הקבע, השגרירות תפעל ממשרדים זמניים, שיחנכו בימים הקרובים. הטקס אמור היה להיערך בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי וראש הממשלה בנימין נתניהו אך בשל הקורונה והטלת ההגבלות הם יעדרו ממנו. עם זאת גורם מדיני בכיר אומר לגלובס כי ישראל פועלת לקיומו של טקס רשמי בהשתתפות השניים לקראת סוף חודש פברואר.

שר החוץ גבי אשכנזי: ""אני מאחל הצלחה לאיתן נאה ולכל צוות השגרירות בצעדיהם הראשונים, שהם פוסעים בשמה של מדינת ישראל באבו דאבי. משרד החוץ ממשיך להוביל את יישום הסכמי השלום והנורמליזציה במפרץ ולקדם את מעמדה הבינ"ל של ישראל. פתיחת הנציגות תאפשר הרחבת הקשרים הבילטרליים בין ישראל לאמירויות ליישום מירבי ומהיר של הפוטנציאל הטמון ביחסים אלו. אני מבקש להודות ליורש העצר השיח' מחמד בן זאיד ולעמיתי וידידי שר החוץ השיח' עבדאללה בן זאיד על מנהיגות ועל הכנסת האורחים כלפי נציגינו".

שר החוץ אשכנזי בירך גם על החלטת ממשלת האמירויות מהיום לפתוח שגרירות בישראל: "מדובר בהחלטה חשובה שתביא לקידום הקשרים החמים בין המדינות ובין העמים. אנחנו מצפים לקבל את נציגי האמירויות בארץ בהקדם".

בימים הקרובים צפויים להיפתח משרד הקישור הישראלי ברבאט והקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. זאת בנוסף לשגרירות ישראל במנאמה, בחרין שכבר פועלת מזה מספר שבועות.