הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; אי.אל.די קפצה ב-80%, גילת ב-25%

מסחר מעורב בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב • נתב"ג נסגר הלילה • כלכלני הפועלים: הרכישות של בנק ישראל תומכות בהיחלשות של השקל בשנת 2021 • בנק ישראל על התוכנית של האוצר: "לוקה ללא הבחנה - לא יעילה"

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. מדד הבנקים איבד 1.4%, ומנגד ת"א 35 ות"א 90 סיימו את היום בעלייה של 0.4%-0.35% בהתאמה.

מנייתה של גילת זינקה בכ-25%, פורסייט עלתה ב-7.7%, ומנייתה אי.אלץדי זינקה ב-80%. 

בנק ישראל הוציא התייחסות לתוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ, ולפיה "עקרונות התכנית הכלכלית הועברו לבנק ישראל זמן קצר לפני פרסומה", וכי דרושים נתונים על מנת לבחון את הנחיצות שלה נוכח התקרבות המשק ליציאה מהסגר.

בדיון שנערך היום בחטיבת המחקר עלה כי "בתכנית חסרים פרטים רבים שהיו מאפשרים לגבש חוות דעת מקצועית אודות עלותה ויעילותה", כך לפי בנק ישראל. בעקבות הדיון פנה בנק ישראל לאוצר ולגורמים נוספים על מנת לקבל פרטים רלוונטיים. לכשתוצג תכנית כזו, הכוללת ניתוח ונתונים תומכים, יבחן וינתח אותה בנק ישראל על פי יעילותה ונחיצותה הכלכלית.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-2 מיליארד שקל.

15:05

ירידות קלות בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 יורד ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל. 

ירידות בולטות רושמות מניות אירודרום , איתמר, עזריאלי  ואנרג'יאן. 

13:00

נמשכת המגמה החיובית בבורסה, לצד ירידות קלות בבורסות אירופה ועליות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-750 מיליון שקל. 

ירידות בולטות רושמות מניות נקסט ג'ן , גלילאו טק, מליסרון , פז ורבוע נדלן. 

בשוק האג"ח נרשמות עליות של עד 0.2% בממשלתיות השקליות הארוכות ואילו מדדי התל בונד המרכזיים נסוגים בכ-0.1%. 

11:00

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-290 מיליון שקל. 

אי.אל.די.  מזנקת במחזור גבוה לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי הינה מנהלת מו"מ ראשוני במסגרתו "נבחנת אפשרות מיזוג פעילות של חברה בתחום הסייבר, אשר כפי שנמסר לה, הוקמה על ידי יוצאי יחידות טכנולוגיות מובילות בצה"ל, עם פתרון חדשני למחשוב מוצפן". 

עוד בולטות בעליות מניות אקסיליון , אקסל ובלייד ריינג'ר 

בשוק המט"ח הדולר נסחר ביציבות סביב 3.278 שקלים וגם האירו שומר על יציבות ונסחר סביב 3.986 שקלים. כלכלני הפועלים מעריכים בסקירתם השבועית כי "בנק ישראל לא "ישמור תחמושת" לסוף השנה, שכן אולי הנסיבות יהיו אז פחות נוחות, ובחודשים הקרובים אנו צפויים לכן לראות רכישות מט"ח גדולות יחסית, של לפחות 2.5 מיליארד דולר לחודש. אנו ממשיכים להעריך שרכישות בסדר גודל כזה הן משמעותיות, הן גדולות יותר בהיקפן מהעודף הצפוי בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, והן תומכות בהיחלשות של השקל בשנת 2021. רכישות בנק ישראל מוגבלות בכמות ובזמן, ולכן עולה הטענה שהן אינן יכולות להשפיע על המגמה ארוכת הטווח, ואם אינן בעלות השפעה על הטווח הארוך אז למה שישפיעו על הטווח הקצר (השווקים יעילים ויודעים זאת). לדוגמה, אולי היחלשות השקל, מזמינה משקיעים זרים להגדיל את החשיפה אליו. טענה זו היא נכונה ברמה התיאורטית, אבל להערכתנו, אין הרבה שחקנים פיננסיים בשוק המט"ח שלוקחים פוזיציות ארוכות טווח, שמושפעות מחוזקו של השקל". 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית, כשמדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.2%-0.5%. 

עליות בולטות רושמות מניות נובה , פרטנר, קמטק , גילת וטאואר. 

08:50

במסחר בשוק המט"ח הדולר נסחר ביציבות סביב 3.278 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 3.99 שקלים. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בבורסות אסיה הבוקר נרשמת מגמה חיובית וגם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בירידות שהתחזקו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 איבד 1.3%, מדד הבנקים איבד 1.2%, מנגד מדד ת"א ביומד עלה ב-1.2%. שיכון ובינוי  איבדה 2.8%, אלוני חץ  ירדה ב-3%, עזריאלי איבדה 2% ואירודרום צנחה ב-7.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1 מיליארד שקל.

2. נתב"ג נסגר הלילה לשבוע לפחות

אתמול אישרה הממשלה סגירת נתב"ג לתנועת מטוסים בטיסות מסחריות מיום שלישי 26.1 (כלומר החל מהלילה בחצות) ועד סוף החודש בשלב זה, אולם סגירת השמיים צפויה להימשך 14 ימים לפחות. 

3. הביטקוין מתחזק, הזהב נחלש

בזירת הסחורות נסחר הבוקר הזהב בירידה קלה לרמה של 1,854 דולר לאונקיה, הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.1% לרמה של 55.5 דולר לחבית.

הביטקוין מתייצב סביב רמה של 33,400 דולר. 

4. עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת השבוע להילוך גבוה, כשבין השאר יפרסמו תוצאות החברות מיקרוסופט (יום שלישי, 26 בינואר, לאחר סיום המסחר), פייסבוק, אפל וטסלה יפרסמו ביום רביעי לאחר סיום המסחר.

אודיוקודס  תפרסם דוחות מחר. 

5. הדולר מתייצב מול האירו והין

ולסיום, התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב רמה של 1.10%. 

הדולר נסחר ביציבות מול האירו בעולם, סביב רמה של 1.217 דולרים לאירו, ומול הין היפני מתייצב הדולר ברמה של 103.7 יינים לדולר.