יבוא רכב | בלעדי

קבוצת אלייד וקבוצת שלמה מקימות חברה משותפת לשיווק רכבי BYD בישראל

החברה תשווק את כלי הרכב הפרטיים, המסחריים, האוטובוסים ומוצרי האנרגיה של התאגיד הסיני בישראל

קבוצת אלייד, יבואנית מותגי פולקסווגן, וקבוצת שלמה, שבבעלותה בין השאר חברת הליסינג הגדולה בישראל ופעילות לתשתיות טעינה לרכב חשמלי במסגרת חברת-הבת אפקון, מקימות חברה משותפת שתתמקד ביבוא כלי הרכב הפרטיים והמסחריים של יצרנית הרכב הסינית BYD.

הזיכיון ליבוא האוטובוסים של BYD נמצא בידי קבוצת שלמה מאז יוני 2017, כאשר רכשה את יבואנית BYD דאז, כלל מוטורס, מידי כלל תעשיות שבשליטת לן בלווטניק. מאז עסקה החברה בעיקר ביבוא אוטובוסים חשמליים ואף זכתה במספר מכרזי אספקה אסטרטגיים.

בענף מעריכים כי החברה המשותפת תוחזק על-ידי שתי הקבוצות בחלקים שווים עם אופציה לרכישה הדדית או הרחבת נתח הבעלות בעתיד. על-פי הערכות בענף, הפעילות תכלול גם את שיווק מוצרי חטיבת האנרגיה של BYD והשתתפות במכרזים ממשלתיים צפויים בנושא של אגירת אנרגיה באמצעות סוללות. המוצרים של BYD בתחום זה מתחרים בעולם מול מוצרים דומים של טסלה ושל CATL הסינית, שכבר משווקות אותם בישראל.

מלבד אוטובוסים הודיעה BYD כי בשנה הבאה בכוונתה להתחיל לשווק באירופה בהדרגה גם כלי רכב מסחריים ופרטיים עם הנעה חשמלית. החברה צפויה להתחיל לשווק באירופה במהלך הקיץ את רכב הפרמיום-הפנאי החשמלי TANG עם טווח של כ-500 ק"מ. בנוסף מתכוונת הקבוצה לשווק מסחריות חשמליות ומשאיות חשמליות במשקלים שונים. 

מקבוצת אלייד נמסר כי "קבוצת אלייד ושלמה מאשרות כי הסכימו ביניהן לשותפות בשלמה מוטורס יבואנית מוצרי ושירותי BYD לישראל. הקבוצות רואות ב-BYD יצרן מוביל בעולם בטכנולוגיות בכלל ובפרט בתחום הרכב. הקבוצות מאמינות בחזון המהפכה החשמלית בתחומי התחבורה השונים בכלל ובמדינת ישראל בפרט, וכי היכולות של כל אחת מהן ויחדיו יאפשרו לשלמה מוטורס, נציגת BYD, להפוך לשחקן מרכזי בהובלת מהפכת החשמול לישראל".