"ביטוח ישיר" משיקה פלטפורמה דיגיטלית 'מלאה' למכירת ביטוח

חברת הביטוח הישירה איי.די.איי ביטוח משנה את מותג 9 מיליון ל-9, ובמסגרתו היא תחל למכור ביטוחי רכב בהליך מקוון לגמרי, "ללא מיקוח על המחיר" • ההשקעה בשינוי המותג הסתכמה בכ-15 מיליון שקל, כשהקמפיין המיועד יהיה בהיקף של כ-20 מיליון שקל במונחי יפעת

קובי הבר מנכ"ל איי.די. איי ביטוח (ביטוח ישיר) / צילום: איל יצהר
קובי הבר מנכ"ל איי.די. איי ביטוח (ביטוח ישיר) / צילום: איל יצהר

איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", משיקה היום מותג "דיגיטלי"" חדש - "9", שלדברי החברה יהיה דיגיטלי ומובנה דאטה ועם תמחור "חדשני, ואישי לפי המאפיינים של כל לקוח", כפי שאמר המנכ"ל קובי הבר. "הכל דיגיטלי וללא אותיות קטנות בשלב הרכישה, כשלאחר מכן תהיה אפליקציה שתסייע ללקוח גם לטפל בתביעות", אמר הבר שהצהיר כי בכוונת החברה להציע מחיר נמוך יחסית לשוק.

ככל הידוע החברה משקיע בקמפיין כ-20 מיליון שקל במונחי יפעת, לצד השקעה במותג כ-15 מיליון שקל, שכוללים את פיתוח האפליקציה. נציין כי כבר היום אפשרי לרכוש ביטוח באמצעים דיגיטליים גם בחברות אחרות בישראל.

עוד אמר היום הבר כי "התחרות התעצמה בשנים האחרונות וזה טוב לנו - התחרות היא על מחיר אך לא רק על מחיר אלא גם על רמת השירות, שהלקוח מצפה מאיתנו. עם המוצר הזה נדע לתת שירות שהכי מתאים ללקוח", הוא ציין תוך שהוסיף כי "לאורך השנים אנו מחזיקים שני מותגים וזה מאפשר לנו לייצר מנעד רחב של התאמות ללקוחות. היום 9 מיליון הופך ל-9. כל הלקוחות ב-9 מיליון ימשיכו לקבל את השירות שלהם כרגיל אבל גם יוכלו לקבל את השירותים דרך האפליקציה".

בביטוח ישיר מציינים כי בעולם הביטוח כבר הפך במידה רבה לדיגיטלי, כשהרכישות מתבצעות באופן מקוון, כשזה קורה גם בישראל, כשבחברה שבשליטת משפחת שנידמן מכוונים ליצירת מערך מכירות דיגיטלי מקוון ומלא למכירת ביטוח, כשהם מתגאים בכך ש"לא יהיה מיקוח, הגם שמי שירצה בזה יוכל לבחור בנציג שילווה אותם - אבל גם לא תהיה אפשרות לדון במחיר, כשהמחיר יהיה קבוע".

המכירות במותג החדש יחלו מחר, יום ג', באמצעות מכירת ביטוחי רכב, עם מחיר ללא מיקוח", ועם הצעת מחיר אחרונה. "לא נעצר בביטוחי רכב, ונשקי זאת בהמשך, בקרוב, בביטוחי דירה ובביטוחי נסיעות לחו"ל", אומרת סמנכ"לית השיווק של החברה, מרב קליפר פרץ, שציינה כי "אנו נפרדים מהפרזנטורית שלנו שני כהן ומציגים את הפרזנטור החדש אודי כגן".

החברה מתמקדת בביטוחים לפרט כשלאורך השנים הפעילות המרכזית שלה הייתה בתחום ביטוחי הרכב. בשנים האחרונות התחום חווה תחרות מוגברת, גם בתחום המכירות הישירות שאליו נכנסו חברות הביטוח המסורתיות כמו גם חברות חדשות, כשלכולם נוכחות דיגיטלית מורגשת. ברקע השינוי במרווחי הביטוח רכב איי.די.איי פועלת במטרה להרחיב פעילויות שלה בתחומים אחרים, כגון ביטוחי הבריאות וחיסכון לפרט. המהלך עליו הודיע היום הבר ממחיש כי בחברה לא מוותרים על נוכחות ניכרת בשוק ביטוחי הרכב.

כך, בראיון שנתן לאחרונה לגלובס אמר הבר בהתייחסו לשוק ביטוחי הרכב כי "החברות המסורתיות הבינו שסוכן ביטוח זה דבר מיותר במוצרים אלה, וויתרו על סוכן, וזה טוב לנו - כל קטגוריית הישיר צומחת". עוד הוא אמר בראיון שנערך לפני כחודשיים כי "הדיגיטציה משנה סדרי עולם בעולם מעל הכול. הקורונה אפילו האיצה את זה. מבחינתנו זה נופל על הקרקע של החברה הכי מתקדמת בתחומי הדיגיטציה. אין לי ספק שאנשים ישתמשו יותר ויותר - ואנו רואים שימוש גדל אצלנו - בדיגיטל באינטרנט, בשירותים ולא רק במכירות. אנשים אוהבים זאת ואנו נותנים זאת. אציין שמעל 60% מהתביעות שלנו ברכב נפתחות כיום באופן דיגיטלי". עוד הוא הוסיף בהקשר זה כי "אין לי ספק שהקשר הישיר לקוח-דיגיטל-חברת ביטוח זה העתיד, וזה כבר ההווה אצלנו".

איי.די.איי נסחרת כיום במחיר שמשקף לה שווי חברה של כ-1.4 מיליארד שקל. בשיאה, בתחילת פברואר 2018, נסחרה החברה בשווי של 3.7 מיליארד שקל, ומאז ועד היום היא חילקה דיבידנדים בהיקף כולל של כ-325 מיליון שקל