ח"כ אשר מנסה לרכך את החמרת הקנסות; בכחול לבן מתנגדים

ועדת החוקה דנה כעת בחוק החמרת הקנסות • יו"ר הוועדה יעקב אשר הכניס תיקונים שמרככים את החוק, כמו החרגה של תלמודי תורה קטנים • בכחול לבן הודיעו כי אם הנוסח ישתנה, הם יתנגדו להארכת הסגר • גנץ: "אם אין הגברת אכיפה - לא תהיה ישיבת ממשלה"

ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

ועדת החוקה של הכנסת החלה בדיון על חוק החמרת הקנסות, שעבר אמש בקריאה ראשונה במליאה. יו"ר הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר, המתנגד להעלאת הקנסות כמו כל חבריו בסיעות החרדיות, הביא לאישור הוועדה שינויים בנוסח המקורי. כחול לבן הודיעה כי לא תקבל שום שיוני ותדרוש את העברת החוק כלשונו, אחרת לא תאפשר את הארכת הסגר והמגבלות האחרות. בנוסף, בכחול לבן הודיעו כי לא ישתתפו בישיבת ממשלה שנתניהו התכוון לכנס היום.

מלשכת גנץ נמסר: "אם אין הגברת אכיפה - לא תהיה ישיבת ממשלה. כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשל"צ".

ראש הממשלה נתניהו הבטיח כי החוק יועבר כבר השבוע במלואו, אך נציגיו בכנסת מנעו את העברת הטיפול בו מוועדת החוקה לוועדת הכנסת.

בין השינויים שהכניס אשר בהצעת החוק ישנה קביעה כי קנסות למוסדות חינוך ינתנו רק במוסדות חינוך עם מספר גבוה של תלמידים, כלומר החרגה של תלמודי תורה קטנים, וכן שאת הקנס יוכל לתת רק קצין משטרה בדרגת סגן ניצב ומעלה.