תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"הפינטק יחליף את העולם הישן; אנו יכולים לבנות פורטפוליו משמעותי בתחום"

כך אומר רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח, שמשיקה את Next Generation Finance, זרוע השקעות שתפעל לאיתור הזדמנויות בכל התחומים הקשורים בעולם הפינטק • המטרה: להפוך לשחקנית משמעותית בתחום ולסייע לסטארט-אפים ויזמים מקומיים בחדירה לשוק הגלובלי • על הדרך הוא ישמח אם קבוצת הביטוח תאמץ בעצמה חלק מהפתרונות המתקדמים בהן תשקיע

לפינטק פוטנציאל צמיחה גבוה / צילום: Shutterstock
לפינטק פוטנציאל צמיחה גבוה / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף מגדל ביטוח

פינטק, או פיתוחי טכנולוגיה פיננסית, הוא לא מושג חדש בעולם המודרני. חברות בינלאומיות רבות, מפתחים מאזורים שונים על גבי הגלובוס, אינספור סטארט-אפים מסביב לעולם - כולם כבר הבינו את הפוטנציאל של התחום ונכנסו אליו בכל הכוח.

הפינטק מציע פתרונות דיגיטליים חכמים לצרכים פיננסיים שונים - החל בניהול התקציב המשפחתי, דרך ניהול השקעות בשוק ההון, ועד העברת כספים מקוונת ומתן הלוואות חברתיות. בעולם שבו הטכנולוגיה שועטת קדימה, מדובר בעניין מתבקש: מעבר מהשיטות המסורתיות - האיטיות והמתישות לא פעם, מנקודת מבטו של הצרכן - אל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. והכול כדי להפוך את החיים שלנו לפשוטים יותר.

"הגופים הפיננסיים, כמו הבנקים וחברות הביטוח, משתמשים במערכות ליבה שפותחו על פני שנים רבות, ברובן פיתוח פנימי של טלאי על טלאי אומר רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח, אשר מבצעת בימים אלו מהלך גדול לכניסה לתחום הפינטק הגלובלי. " היכולת של מערכות הליבה הקיימות היום בקרב הגופים הפיננסיים לזוז, להגיב מהר, לצאת עם פתרונות חדשים, מוגבלת מאוד.

"מן הצד השני יושב הלקוח, שמצפה למשהו בסטנדרט של Airbnb או אמזון - להגיע לפתרון שהוא מחפש בתוך שני קליקים. הרי כיום לאף אחד אין סבלנות וזמן לדברים שמסביב; כולנו מחפשים פתרונות נגישים, זמינים, פשוטים, אינטואיטיביים, גם בתחום הפיננסים והבנקאות. הבעיה היא שזה לא המצב כרגע ברוב הבנקים או חברות הביטוח", מוסיף עוז.

רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח / צילום: פזית עוז
 רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח / צילום: פזית עוז

הליך חיתום בשתי הקלקות

את הדברים שעליהם מדבר עוז כולנו מכירים, ברמה כזו או אחרת - ולא רק מעולם הפיננסים והבנקאות, יש לציין. אך במדינות מפותחות רבות הבינו כבר מזמן שתחום הפינטק, שמאפשר להעניק שירותים חדשניים למיליארדי אנשים, הוא בעל פוטנציאל צמיחה גבוה. עד כמה? על פי פירמת ראיית החשבון הבינלאומית KMPG, בשנת 2019 בוצעו ברחבי העולם עסקאות פינטק בהיקף של 135.7 מיליארד דולר.

"אנחנו במגדל סבורים שבהרבה סגמנטים הפינטק יחליף את העולם הישן", מוסיף עוז, "עולם שבו הלקוח היה מגיע לסניף הבנק פיזית, או לסוכנות הרכב כדי לרכוש מכונית. לא רק שהיה עליו להגיע פיזית למקום, הוא גם היה מקבל הצעה להלוואה לרכישת הרכב למשל, בתנאים לא אטרקטיביים.

לפרטים נוספים על החיסכון הפנסיוני הקליקו כאן>>

"הדבר הזה ייעלם אט-אט, כי החבר'ה הצעירים פשוט לא יעשו את זה: הם לא ילכו עד סוכנות הרכב כדי לרכוש אותו בהלוואה יקרה - הם ידעו להסתכל מראש באפליקציה מתאימה, ישוו בין הלוואות ויעברו הליך חיתום מהיר יותר מהזמן שלוקח להזיז את האצבע וללחוץ 'אישור'. זה בדיוק מה שהדור הבא מחפש: פעולה בלי פקיד, בלי מילוי טופס מייגע, בלי לחכות 48 שעות לאישור ההלוואה וכדומה. אנחנו בעולם החדש".

אל העולם החדש הזה נכנסת כעת מגדל, כאמור, באמצעות חטיבת ההשקעות שלה, אשר מנהלת כיום תיק השקעות בהיקף של כ-320 מיליארד שקל. חברת הביטוח הקימה את זרוע ההשקעות Next Generation Finance, שתפעל לאיתור הזדמנויות בכל התחומים הקשורים בעולם הפינטק - אינשורטק (InsurTech - פיתוחים טכנולוגיים בעולם הביטוחים), ניהול כסף, מסחר בשוק ההון, אשראי בלתי אמצעי (שניתן לא דרך המערכת הבנקאית), העברת כספים ותשלומים, בלוקצ'יין ועוד. המטרה כפולה: להפוך לגורם משמעותי בתחום השקעות הפינטק הבינלאומי וכן להעצים ולהרחיב את יכולות ההשקעה של מגדל.

"בכל אחת ואחת מהנישות האלה יש לנו עניין וכן עניין ספציפי בעולם פתרונות האינשורטק והאשראי", מגלה עוז. "אנחנו עושים את המעבר לעולמות הפינטק בשני מישורים: בפעילות השוטפת שלנו מול הלקוחות - על מנת להנגיש אותה ולהפוך אותה לזמינה ואינטואיטיבית עבורם; ובתחום ההשקעות - יש לנו תיק השקעות אדיר שאנו צריכים לנהל לטובת החוסכים, ובאמצעותו אנו יכולים לבנות פורטפוליו משמעותי בעולם הפיננסים החדש.

"אלמנט ההשקעה כאן הוא המהותי ביותר: היכולת להשקיע בחברות פינטק שנמצאות בתחילת דרכן, ולייצר תשואות גבוהות מאוד, במכפילים גבוהים. לצד זה, העיסוק בתחום הפינטק מאפשר לנו לראות באופן שוטף לאן העולם הולך, מהו הכיוון שאליו הוא מתקדם, לבדוק עד כמה זה מעניין אותנו ואיך זה משתלב באסטרטגיה שלנו. זה מאפשר לנו להיות הראשונים מבין החברות הגדולות בענף שמאמצים מגמות חדשות ויש לזה ערך רב".

עוז מוסיף כי כמי שהחל את הקריירה המקצועית שלו בעולם ההייטק ולאחר מכן היה אחראי על ההשקעות הריאליות בבנק הפועלים ובבנק דיסקונט, לפני הגעתו למגדל, הפינטק עבורו הוא המשך דרך טבעי ומתבקש. "הרי מדובר בשילוב בין הטכנולוגיה ובין הפיננסים. כל הידע שלי מתנקז בדיוק לשם. זהו עתיד עולם הפיננסים והבנקאות כולו שהולך למקום של פתרונות דיגיטליים מתקדמים, החל בניהול חשבון, דרך מתן אשראי ועד העברת תשלומים. כך אנו רואים זאת כיום ומשם המוטיבציה להקמת זרוע ההשקעות של Next Generation Finance".

לצמצם את הפער מהחברות הזרות

ישראל עדיין לא מושקעת בעולם הפינטק ברמה דומה לעולם המפותח, אך נראה כי מהבחינה הזו בשנים האחרונות חלה התעוררות. "בחמש עד עשר השנים האחרונות יותר ויותר יזמים בישראל פועלים בתחום הזה כי הפוטנציאל יצא לאור", מסביר עוז. "יש לנו פה אקו סיסטם הכולל חברות ויזמים עם רעיונות רבים, חלקם מקסימים, אבל, כאמור, רק בחמש השנים האחרונות השוק הזה התרומם בישראל ומרגישים בנוכחות שלו.

זאת ועוד, ישנן לא מעט חברות ישראליות שנחשבות כבר בוגרות למדי, שעשו את הפריצה מעבר לים, ביניהן כאלו שכבר זוכות לשווי שוק אדיר. בכמה מהן, כדוגמת החברות פאגאיה ו-NEXT, השקיעה Next Generation Finance. "אני צופה שעוד נשקיע כאן בחברות רבות ולדעתי יש כאן הרבה מאוד מיזמים יפים מבחינת החשיבה המקורית והפתרון שהם מציעים", אומר עוז.

ובכל זאת, לדבריו, ישנו עדיין פער בגודל והיקפי הפעילות בין החברות הישראליות בתחום הפינטק, לבין חברות מובילות בארה"ב ובאירופה. על הפער הזה תנסה מגדל לגשר, כחלק מפעילותה הגלובאלית בתחום הפינטק.

"אנחנו יכולים להעניק לחברות את השקט לעשות את מה שצריך, לתת להן מרווח נשימה וזמן כדי להפוך למשהו גדול באמת. בניגוד לשחקנים אחרים בתחום, לנו יש אופק השקעה של עשרות שנים, ואם זאת חברה טובה - אנחנו בכלל לא נרצה למכור אותה, אלא לייצר ממנה תשואה טובה עבור המשקיעים שלנו ל-20-30 שנה קדימה. זה מבחינתי יהיה הדבר הטוב ביותר".

לפרטים נוספים על החיסכון הפנסיוני הקליקו כאן>>