בפעם השלישית ב-10 ימים: נתניהו נפגש שוב עם ראשי רשויות מהחברה הערבית

בפגישה נכחו הפעם 12 ראשי רשויות בדואים והשתתפו גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית דימונה בני ביטון ובכירים נוספים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי המועצות הערביות / צילום: קובי גדעון-לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי המועצות הערביות / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם ראשי רשויות מהחברה הערבית, פגישה שלישית בתוך עשרה ימים, להמשך הדיון בהצעת המחליטים שתובא לאישור הממשלה בנושא מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. בפגישה, שבה נכחו הפעם 12 ראשי רשויות בדואים, השתתפו גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית דימונה בני ביטון ובכירים נוספים.

נתניהו חזר על הבטחתו להביא החלטת ממשלה בנושא בהקדם. "המטרה היא להביא תקציב ייחודי עכשיו, להתחיל את הפעולה, לא לחכות. יש למנות פרויקטור שירכז את כל הפעולה, לא רק המשטרתית אלא את כלל הפעולות שאנחנו רוצים לעשות כדי לממש את התכנית שלנו. אנחנו פועלים כדי לעגן את המערכה העצומה נגד הפשיעה והאלימות ביישובים הערביים שיתפשטו במהרה ליישובים היהודיים. אני לא יכול לקבל את זה. איני אומר זאת מן השפה אל החוץ".

נתניהו התייחס בין השאר לדרישות שהועלו להשתמש ביכולות טכנולוגיות ואחרות כמו של השב"כ. "אני רוצה כוחות מיוחדים, כוחות משימה. אנחנו יכולים לעשות את זה כי יש לנו טכנולוגיות שלא היו קיימות במקומות אחרים. יש לנו טכנולוגיות שחיסלו את הפשע המאורגן במגזר היהודי ובמידה מלאה חיסלו את הטרור הפנימי. אלה האמצעים שיש לנו. מדינה מודרנית שהיא מתגייסת לדבר הזה יש לה כוחות עצומים. הכוחות הללו יותר חזקים מהארגונים האלה ויותר חזקים מהפשיעה הקטנה שאנחנו צריכים לדכא אותה באמצעים אחרים".

בדיקת גלובס העלתה כי התכנית עדיין מתעכבת, לפי בקשת המפכ"ל החדש שבתאי, שמבקש להתאים אותה לתפיסותיו. שבתאי עם כניסתו, הורה על פעילות אקטיבית יותר אל מול התפרעויות ומריבות חמולות, ובעיקר פעילות נחרצת מול ארגוני הפשיעה.