מה יש - ובעיקר מה אין - בתוכנית "תשעת הצעדים להזנקת הכלכלה בגדול" של נתניהו וכ"ץ?

רה"מ ושר האוצר הציגו השבוע את מה שהם מכנים "התוכנית הכלכלית הענקית להזנקת כלכלת ישראל" • האם לממשלה יש כסף לעמוד מאחורי ההבטחות הגדולות? האם הם רשאים לרתום את קופת המדינה לתוכניות ענק בתקופת בחירות?

לייב גלובס
לייב גלובס

תעמולת בחירות או תוכנית רצינית? האם אפשר ליישם את התוכנית הכלכלית של כ"ץ ונתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הציגו השבוע את מה שהם מכנים "התוכנית הכלכלית הענקית להזנקת כלכלת ישראל", שכוללת מענקים נוספים ומרחיקי לכת למגזרים שונים בחברה, וגם הבטחות גדולות מאוד לעצמאים במשק, בהם הבטחה לדמי אבטלה ל"כל עצמאי שירצה".

התוכנית הוצגה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שדרש כי הממשלה לא תנקוט צעדים כלכליים העשויים להיחשב כ"כלכלת בחירות".

אז מה יש - ובעיקר מה אין - בתוכנית "תשעת הצעדים להזנקת הכלכלה בגדול" של נתניהו וכ"ץ? האם לממשלה יש כסף לעמוד מאחורי ההבטחות הגדולות? מה עומד מאחורי ההצהרות החגיגיות? האם נתניהו וכ"ץ רשאים לרתום את קופת המדינה לתוכניות ענק בתקופת בחירות? האם התוכנית תעמוד במבחן משפטי?

על השאלות הללו ועוד ענינו בשידור חי בהשתתפות יועצת המס ורואת החשבון רויטל סיטון בן ארי, ממייסדי ארגון העצמאים "אנחנו"; עו"ד אלעד מן, יועמ"ש תנועת "הצלחה" לקידום חברה כלכלית הוגנת; והפרשן הפוליטי של גלובס, דני זקן.