אושר מינויו של קובי בליטשטיין למ"מ מנכ"ל משרד האוצר

נציב שירות המדינה קבע כי המינוי "עומד בתנאי הסף" מאחר שבליטשטיין הנו עובד מדינה, ובתקופת בחירות ניתן למנות לתפקידי המנכ"ל עובדים משירות המדינה בלבד • בליטשטיין ימלא את תפקיד ממלא מקום המנכ"ל בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש מטה התשתיות הלאומיות

יעקב בליטשטיין / צילום: כדיה לוי
יעקב בליטשטיין / צילום: כדיה לוי

קובי בליטשטיין "עומד בתנאי הסף" לצורך מינויו כממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר בתקופת בחירות - כך קבע נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ שאישר הבוקר (ד') את המינוי עליו החליט שר האוצר ישראל כ"ץ.

השבוע הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ כי החליט למנות את קובי בליטשטיין, ראש מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר, למ"מ מנכל משרד האוצר. זאת, בשל קביעת נציבות שרות המדינה כי, בעת הזו, לא ניתן למנות מנכ"ל קבע מחוץ לעובדי שרות המדינה. בליטשטיין הוא עובד מדינה, ולכן עומד בתנאי הנדרש במינויים בעת תקופת בחירות.

בליטשטיין ימלא את תפקיד ממלא מקום המנכ"ל בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש מטה התשתיות הלאומיות.

ההחלטה על מינויו של בליטשטיין התקבלה בין היתר לאחר שיהלי רוטנברג סרב להתמנות לתפקיד, למרות שהוצע לו, וכן לאחר שנציב שירות המדינה קבע כי לא ניתן למנות את עודד שמיר למנכ"ל הקבוע של האוצר, תפקיד אותו מילא מאז התפטרותה של המנכ"לית קרן טרנר, כממלא מקום, ערן יעקב, המשמש במקביל גם כמנהל רשות המסים.

הנימוק העיקרי להחלטה על דחיית הבקשה למנות את שמיר היה כי לאור תקופת הבחירות ניתן למנות לתפקיד מנכ"ל רק אם הדבר נחוץ לשם הבטחת תפקודו התקין של משרד האוצר וגם אז - יש למנות עובד מדינה. בכך אימץ פרופ' הרשקוביץ את המלצת ועדת החריגים בנציבות שהתבקשה לדון בבקשתו של כ"ץ למנות את עודד שמיר למנכ"ל הקבוע של האוצר.

במקרה של בליטשטיין לא נדרשת התכנסות של וועדת החריגים, היות והנו עובד מדינה כאמור.

במסגרת תפקידיו עד כה כיהן בליטשטיין, בין היתר, כמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, כמנכ"ל בפועל וסמנכ"ל פיתוח ותשתיות, סמנכ"ל משאבי אנוש וראש מנהל תכנית נתיבי ישראל. בליטשטיין מכיר היטב את עבודת הממשלה ובנוסף הוא בעל ניסיון כעורך דין במגזר הפרטי.

בליטשטיין אל"מ במילואים אשר שירת בצה"ל במשך 25 שנה במגוון תפקידי פיקוד ומטה בחיל התקשוב.

בליטשטיין נשוי ואב ל-3 בנות, הוא בעל תואר ראשון בחוג המשולב כלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן, בעל תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו, וכן בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.