אפל-פיי נוחתת בישראל: בלי קמפיין פרסום עצמאי

הכניסה של אפל לתחום לא תכלול קמפיין עצמאי או הצהרה בסגנון "אפל-פיי עכשיו בישראל", אלא קמפיין באמצעות הבנקים וכרטיסי האשראי שמשתפים פעולה עם החברה

שימוש באפל-פיי בסופרמרקט / צילום: Reuters, Jon Nazca
שימוש באפל-פיי בסופרמרקט / צילום: Reuters, Jon Nazca

לאפל יש אומנם תדמית תקשורתית זוהרת, אך בישראל שבה 80% מהטלפונים הסלולריים הם מכשירי אנדרואיד, היא לא מובילת שוק. החברה גם מגיעה באיחור לישראל בנוגע לאפליקציית התשלומים. שחקנים כמו ישראכרט, כאל ומקס עלו לאחרונה עם קמפיינים לארנקים דיגיטליים בניסיון לחנך את השוק לעבור לתשלום בנייד, והשקיעו בכך במצטבר כבר עשרות מיליוני שקלים.

לכן הכניסה של אפל לתחום לא תכלול קמפיין עצמאי או הצהרה בסגנון "אפל־פיי עכשיו בישראל", אלא קמפיין באמצעות הבנקים וכרטיסי האשראי שמשתפים פעולה עם החברה. כל שותף מקומי ישתמש במהלך שלו עצמו לקידום התשלום בנייד, תוך התאמות לדרישות של אפל. למשל, שימת דגש ונתינת בולטות לתפיסת הפשטות שמאפיינת את הפרסום של אפל בממשקים אחרים בתוך דבר המפרסם בסגיר הפרסומת.

גורמים בתעשייה שעבדו על הקמפיינים (שנשמרים בסודיות רבה) מתארים את אפל כלקוח קפדן ודקדקן, שנכנס לפרטי פרטים ומתעקש לאשר כל שלב ושלב - לרבות אישור תסריטים מראש של כל המעורבים במהלך. עוד מספרים בתעשייה כי אנשי אפל עוקבים באמצעות הזום אחרי הצילומים עצמם ומעירים הערות על כל מילה ותרגום.

ההשקה של אפל-פיי הייתה אמורה להתקיים בתחילת השנה, אך נדחתה על-ידי אפל למועד בלתי ידוע. יש להניח שבגלל הקורונה, הסגרים והגבלות תנועה.

כאמור, בשוק משקיעים בימים אלה מאמצים שיווקיים רבים כדי לחנך את השוק לעבור לתשלום באמצעות ארנקים דיגיטליים. השירות אומנם יוצא לדרך, אבל בפועל הניסיון מלמד שבמדינות בהן יש שימוש בכרטיסי פלסטיק המעבר לתשלום בנייד מינורי ולוקח זמן רב. ואילו במדינות בהן כרטיסי פלסטיק לא נפוצים הקפיצה מהירה. מה שמבטיח שאפל ושותפיה יאלצו להשקיע עוד זמן וכסף כדי לשנות את השוק.