פרקליטות מיסוי וכלכלה מבקשת לדחות שתיים מבקשות רה"מ למחיקת סעיפים מכתב האישום

בתגובה לבקשת רה"מ למחיקת סעיפים מכתב האישום נגדו בטענה כי הוא לא נחקר אודותיהם, כתבה הפרקליטות כי בניגוד לנטען - במהלך חקירותיו הוצגו לנתניהו פעם אחר פעם עובדות האישום והחשדות המיוחסים לו, לרבות בנוגע להיענות של וואלה לדרישות הסיקור שלו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים תגובות לשתיים מבקשותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוגשו יחד עם המענה שלו לכתב האישום.

בתגובה לבקשתו של ראש הממשלה למחיקת סעיפים מכתב האישום נגדו בטענה כי הוא לא נחקר אודותיהם, כתבה הפרקליטות כי בניגוד לנטען - במהלך חקירותיו הוצגו לנתניהו פעם אחר פעם עובדות האישום והחשדות המיוחסים לו, לרבות בנוגע להיענות של וואלה לדרישות הסיקור שלו.

לפי תגובת הפרקליטות, "נתניהו נחקר גם נחקר במהלכן של ארבע חקירות בעניין האישום הראשון, המכונה פרשה 4000, לרבות ביחס למתת שעניינה היענות לדרישות סיקור".

משכך, לעמדת התביעה, אין כל בסיס לבקשה, ודינה להידחות על הסף.

בתגובה לבקשת נתניהו להורות על ביטול אישומים מחמת היעדר אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה, "חוזרת וטוענת התביעה, ולא בפעם הראשונה, כי אין יסוד לטענות אלה של נתניהו".

לדברי הפרקליטות, "להגנה עברו תיעודי אישוריו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשלבי הבדיקה והחקירה הראשוניים בכל אחת מהפרשות - היינו ההסכמה לפתיחה בחקירות, כפי שמצווה החוק ועל-פי החלטת בית המשפט". משכך, טוענת הפרקליטות, גם דין בקשה זו להידחות.

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.