למרות החשש ממעבר קל יותר למתחרים: סלקום מתחילה לתמוך בסים אלקטרוני

רכשה את הפלטפורמה של אמדוקס על רקע הערכות בעולם שהמעבר לסים האלקטרוני ESIM יתפוס תאוצה בעקבות הקורונה

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

סלקום תחל בקרוב לתמוך במכשירים מבוססי סים אלקטרוני Esim וזאת לאחר שהשלימה הטמעת פתרון של חברת אמדוקס. הפלטפורמה תאפשר לסלקום להתרחב בעולמות ה-IOT ("האינטרנט של הדברים") והשוק העסקי.

בנוסף בתקשורת העולמית מתפרסמות ידיעות על כך שאפל צפויה להשיק דגמים של טלפונים שיהיו מבוססים על ESIM ולכן הצפי הוא שהמגמה רק תלך ותתרחב ושהעידן של הסים הנוכחי ילך וייעלם.

בישראל פלאפון כבר הצטיידה בפתרון של אמדוקס שעובד גם על שעונים של אפל וסמסונג, ופרטנר מספקת פתרון חלקי שעובד רק עם שעונים של אפל ואין לה עדיין פתרון לשעונים של סמסונג. הוט מובייל מאפשרת Esim בשעוני אפל.

בקרב המפעילים ישנו חשש מובנה מהשירות, כיוון שהוא מאפשר ללקוחות ניתוק ומעבר למפעיל חדש ביתר קלות. זו הסיבה שבעולם יצרנים רבים ניסו לעכב את השקתו. ואולם הקורונה הביאה להתעוררות מחודשת בתחום, בעיקר בגלל הסגרים, מה שמאפשר ללקוחות ולמפעילים לאקטב התקנים ללא הצורך בשליחת שליח או הגעה של הלקוח למרכז שירות כדי לקחת פיסית סים פלסטיק.

"פלטפורמת ה-eSIM של אמדוקס ניתנת לפריסה בעננים פרטיים וציבוריים. היא מאפשרת אינטגרציה פשוטה ומהירה ברשת ובמערכות ה-IT של ספק השירות וכוללת פתרון משולב מראש של חברת תאלס (Thales) יצרנית פרופיל ה-eSIM", אומר הראל גבעון מנהל חטיבת לקוחות, אירופה, אפריקה והודו באמדוקס.

לדבריו, "המערכות שלנו הן היחידות בעולם שמטפלות בכל נקודות הממשק מול הצרכן באופן דיגיטלי לחלוטין - החל מאקטוב ה-eSIM חיוב הלקוח, שירות הלקוח בכל הערוצים והטמעתו בכל מערכות הליבה של ספק התקשורת".

ויקטור מלכה, סמנכ"ל מערכות מידע בסלקום, אמר כי "סלקום, הנמצאת בחזית הטכנולוגיה, ממשיכה להשקיע בפתרונות ענן מתקדמים על מנת לייצר לקהל לקוחותיה חוויה מתקדמת בכל מקום ובכל זמן. עם פלטפורמת ה-eSIM של אמדוקס, סלקום תוכל להציע ללקוחותיה המצוידים במכשירים תומכי eSIM את היכולת להירשם ולקבל שירותים חדשים, ללא צורך במשלוח כרטיסי SIM פיזיים והכנסתם במכשיר.

"אמדוקס היא שותפה ותיקה של סלקום, והשותפות הנוכחית תאפשר לנו למנף את מחויבותה המתמשכת לחדשנות בתחום ה-eSIM ולהביא את הטכנולוגיות החדישות ביותר והיתרונות שלהן ללקוחותינו".