עימות בפסגות: העובדים נוקטים עיצומים בשל המגעים בין אייפקס לאלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המגעים למכירת בית ההשקעות פסגות למתחרה, העובדים יחלו באסיפה ב-14:00 ולאחריה לא ישובו לעבודה

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

העובדים בבית ההשקעות פסגות פוצחים בעיצומים בעקבות המגעים שהבעלים קרן אייפקס מנהלת למכירת בית ההשקעות לאלטשולר שחם. לפני שעה קלה שלחו חברי ועד העובדים בפסגות הודעה לכלל העובדים, שכותרת "שעת האמת הגיעה" ושבמסגרתה הם מודיעים על התחלת עיצומים ארגוניים, שיחלו עם סיום יום העבודה בבית ההשקעות היום בשעה 14:00.

בפנייתם לעובדים מסבירים חברי הוועד כי העיצומים ננקטים משום שהם לא מעורבים במגעים למכירת בית ההשקעות, ובעקבות "הפרסומים בכלי התקשורת אודות התקדמות משמעותית במגעים לרכישת פסגות על-ידי אלטשולר שחם", כפי שנחשף לראשונה בגלובס. עוד מפרטים חברי הוועד העיצומים ננקטים "לנוכח הסכנה הממשית לביטחון התעסוקתי של כולנו וחוסר השקיפות בהליך המשא-ומתן שמנוהל עימנו".

על פי בקשת הוועד, עובדי פסגות "מתבקשים לרדת ללובי לאסיפת עובדים" בעוד מספר דקות, ושבה יימסרו להם פרטים נוספים, כשלאחריה "לא תהייה חזרה למשרדים, אלא סיום יום העבודה".

עם האסיפה של העובדים מסר יו"ר ועד עובדי פסגות המאוגדים בארגון כוח לעובדים, שלומי לוגסי, כי "זוהי רק יריית הפתיחה. בימים הקרובים נראה להנהלה, לאייפקס ולאלטשולר שחם, כי פסגות זה בית, ואנחנו נילחם עליה בכל הכוח ובכל החזיתות. אף אחד לא יסגור עסקה שתשלח מאות עובדים הביתה ותפגע בציבור ובתחרות מעל ראשינו וללא קיום משא-ומתן איתנו. הוכחנו זאת בעבר, וכך נעשה גם הפעם".

מטעם הנהלת פסגות נמסר בתגובה כי "כל שיח עם הוועד בנוגע לעסקה במידה ותהיה יתנהל ישירות מול הנציגות ולא דרך התקשרות. השבוע התקיימה פגישה ראשונה ותואמה פגישה נוספת לשבוע הבא ושם תתקיים ההידברות. אנו מצרים שנציגות העובדים בחרה לנקוט בעיצומים במהלך ההידברות".