חברות ברוקראז' בארה"ב מגבילות את המסחר בגיימסטופ ומניות נוספות

מניות גיימסטופ, בלקברי ו-AMC קורסות היום במחזורי ענק לאחר שמספר חברות ברוקראז', ביניהן  Robinhood ו- Interactive Brokers , הגבילו את המסחר בהן

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

מניות גיימסטופ ו-AMC קורסות היום במחזורי ענק לאחר שמספר חברות ברוקראז', ביניהן  Robinhood ו- Interactive Brokers הגבילו את המסחר בהן. חלקן הודיעו שיאפשרו רק קבלת הוראות מכירה לסוחרים שמחזיקים את המניות ורוצים למכור אותן.

בשתי המניות נרשמו בימים האחרונים מחזורי ענק ותנודות חדות, על רקע פעילות ערה של סוחרי יום צעירים וחדשים יחסית בשוק, ש"מתלבשים" בעיקר על מניות שיתרות ה"שורט" עליהן גבוהות במיוחד. עלייה חדה במניה מהסוג הזה מאלצת מחזיקים אחרים (ביניהן קרנות גידור) לקנות בחזרה את הפוזיציה, מה שמאיץ את העליות.

גיימסטופ פתחה את היום בעלייה חדה, לאחר שאתמול זינקה ביותר מ-100%, ולאחר מכן עברה לירידה חדה של יותר מ-40% והמסחר בה הופסק. לאחר מכן המסחר התחדש לזמן קצר והמניה צללה ביותר מ-60% והמסחר בה שוב נפסק לאחר שכמה חברות ברוקראז' בוול סטריט הטילו הגבלות שונות על המסחר בה.

חברת ניהול הנכסים הקוריאנית MUST שהייתה אחת מבעלי המניות הגדולים בחברה הודיעה כי היא מכרה לאחרונה את כל ההחזקה שלה. 

מניה נוספת שקורסת היום היא בלקברי, שגם בה נרשמו עליות חדות לאחרונה. המניה יורדת כעת ביותר מ-40% במחזור ענק. 

עוד מניה שמרכזת היום עניין רב בקרב סוחרי היום החדשים היא זו של חברת התעופה אמריקן איירליינס, שזינקה ב-60% בטרום-מסחר וכעת עולה בכ-9%. החברה אמנם פרסמה את דוחותיה, אך לא התוצאות הרבעוניות שלה הן מה שהעיר את המשקיעים. הזינוק החד שנרשם נראה כחלק מהתופעה החדשה בשוק האמריקאי - מלחמת הסוחרים הצעירים מפורום WallStreetBets ברדיט במנהלי הקרנות השורטיסטים.

מנייתה של אמריקן איירליינס, שסבלה קשות מהשלכות משבר הקורונה ושיתוק ענף התעופה, כיכבה ברשימת המניות בעלות פוזיציות השורט הגבוהות ביותר - וכעת נראה שסוחרי היום הספקולטיביים סימנו אותה כמטרה על מנת להפיל קרנות גידור שהימרו נגד המניה. במקרה של גיימסטופ זה הצליח להם לא רע, כאשר כמה קרנות גידור סגרו את הפוזיציות שלהן בהפסד. בזמן שברדיט מנפחים את המניה, בקרנות הגידור עסוקים בלכסות את הפוזיציה במהרה על ידי רכישת המניות בחזרה - וכך, כאמור, נוצר "שורט סקוויז" שתורם לזינוק החד.