בנק דיסקונט ישלם 343 מיליון שקל ליישוב הפרשה באוסטרליה

ההפרשה הקיימת בספרי הבנק מכסה את סכום הפשרה, ולא תידרש הפרשה נוספת • המבטחים ישלמו לדיסקונט סכום של 55 מיליון דולר, שבגינו תירשם הכנסה של 47.5 מיליון דולר

סניף מרכנתיל דיסקונט / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף מרכנתיל דיסקונט / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בנק דיסקונט  דיווח הבוקר (א') על הסדר פשרה שנחתם בנוגע לטענות להעלמות מס על פני למעלה משני עשורים במסגרת הסתבכות פיננסית של משפחה יהודית עשירה מאוסטרליה. 

על-פי החשד, דיסקונט ומרכנתיל דיסקונט לא רק העלימו עין אלא לקחו חלק פעיל ומודע בפעולות שנועדו להסתרת כספים ולהורדת חבויות מס של חברות שבבעלות משפחת בינטר. נציין כי ההליכים באוסטרליה מול המפרקים של משפחת בינטר הם אזרחיים ולא פליליים.

גרי בינטר. הודה שחתם על מסמכים בשם אחר  / צילום: Nick Moir - The Sydney Morning Herald
 גרי בינטר. הודה שחתם על מסמכים בשם אחר / צילום: Nick Moir - The Sydney Morning Herald

דיסקונט ומרכנתיל ישלמו בהתאם לפשרה 343 מיליון שקל, מתוכם סך של 323 מיליון שקל ישולם על-ידי בנק דיסקונט, והיתרה תשולם על-ידי מרכנתיל. מהודעת דיסקונט עולה כי ההפרשה הקיימת בספרי הבנק מכסה את סכום הפשרה, ולא תידרש הפרשה נוספת.

במקביל הגיע הבנק להסדר לפיו לאחר שישולם סכום הפשרה לתובעים על-ידי הבנק ומרכנתיל, ישולם לבנק על-ידי המבטחים סכום של 55 מיליון דולר, שבגינו תירשם הכנסה של 47.5 מיליון דולר.

במקביל להסדר, הודיע הבנק כי בעקבות דרישת הפיקוח על הבנקים, הוא יקים ועדה בלתי תלויה בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטל לבחינת התנהלותו בפרשה.